الحلقة ٦ (حكاية سلمى)
________حكاية سلمي_______
الحلقة السادسة:-
عند سلمي استيقظت فوجدت الجميع ما زال نائم فا ارتدت ملابسها وذهبت الي الشاطئ وجلست أمامه وظلت ترمي الصخور به تارا وتنظر للنجوم تارا احست بدمعه ساخنه ع خديها مسحتها بسرعه وقالت/سلمي انت قولتي مش هتعيطي تاني متنسيش كلامك ثم ظلت تتأمل النجوم ملت من الجلوس فصعدت لكي تري لارا
وجدت لارا استيقظت وتبحث عنها
لارا بقلق/كنت فين يا سلمي قلقتيني عليكي
سلمي/كنت تحت بتمشي شويه
لارا/تمام مش قولتيلي ليه انزل معاكي
سلمي/ما أنت كنت نايمه
لارا/اه تمام
سلمي/هنعمل اي دلوقتي
لارا بتثائب /أنا هنام تاني
سلمي/احيييه كل دا مش كفاكي نووم يا شيخه
لارا بضحك/بصراحه لا
سلمي بحزم/طب ادخلي البسي انجزي عشان أنا مش جايه اناام
لارا/اوك بس اهدي عشان خوفت بجد من التبريق ده😹😹
سلمي/اي دا خوفتي يقطعني
لارا/طب يلا يا اختي
غيرت لارا ونزلوا
لارا/بت
سلمي/امممم
لارا/أنا جعانه
سلمي/تاكلي اي
لارا/عايزه شاورما
سلمي/اوك تعالي معايا
فتحت سلمي الفون وجابت رقم مطعم شاورما قريب منهم واتصلت بيه وبعد نص ساعه احضر الشاورما
لارا بإستمتاع /امممم يمي حلو اوي
سلمي بإبتسامه/اه جدا يعني
لارا/سلمي
سلمي/نعم
لارا/أنت اتغيرتي بسرعه جدا
ازاي وأنت كنتي مستنيه فرصه عشان تحاول تخلصي من حياتك تاني؟!
سلمي بإبتسامه/بصي يا لارا أنا حياتي طول عمرها مش عجباني ونفسي اغيرها وكنت مستنيه فرصه اغيرها وأنا من جوايا عمري ما حبيت الاكتئاب ولا البئس الي معيشه نفسي فيه وبعدين أنا فكرت ان أنا لو فضلت تعيسه مش هيغير حاجه في حياتي بالعكس هيخليها اوحش كتير لكن لو عشت طبيعيه زي الناس وبضحك ومبسوطه في حياتي ده هيكون احسن ليا وبعدين ربنا مديني جسمي امانه احافظ عليه مش عشان ائذيه وفكرت أنهم مستحيل يتغيروا مهما عملت فا قررت اكبر دماغي بقا وأعيش حياتي واحاول افرح نفسي ع قد ما اقدر لأن مفيش حاجه تستاهل زعلي😌🤞🏻
لارا بإبتسامه/سلمي انت مش متخيله أنا فرحت قد اي بكلامك صدقيني راعي ربنا في نفسك وقربي مش ربنا وهو هيراضيكي ان شاء الله🙃
سلمي/ان شاء الله يلا نطلع
لارا /يلا
صعدوا الي غرفتهم وجدوا ليلي جالسه بملل
ليلي/أخيرا رجعتوا أنا كنت زهقانه جدا
لارا/ليه بقا
ليلي/مليت جدا
سلمي بإبتسامه /يلا نتهبل شويه😁
لارا/موافقه
ليلي/وأنا بس نتهبل ازاي
قامت كل واحده منهم بإحضار الميكب الخاص بها كانت سلمي بارعه للغايه في رسم الميكب
سلمي/يلا هبدأ بمين هوريكوا الميكب ارتست الي جوايا
لارا/أنت الأول يا ليلي
ليلي/ابدعي بقا 😹💔
أخذت سلمي تضع لها الميكب بإحتراف وكأنها ترسم لوحه فنيه
بعد مرور تلت ساعه انتهت سلمي نظرت لها بإبتسامه ثقه /هااا
نظرت ليلي للمرأه واندهشت من جمال الميكب كانت سلمي ترسمه بإحترافيه شديده
لارا/عاااش يا باشا كل يوم بكتشف فيكي مفاجأه جديده
سلمي بثقه/هو أنا اي حد ولا اي😅
لارا/يلا دوري قامت سلمي بعمل ميكب رائع ل لارا ولنفسها
سلمي/خلصنا أول مرحله ننتقل للمرحله التانيه
ليلي/اي هي
سلمي/الدولاب
قاموا بفتح الدولاب والبحث عن ملابس مناسبه لهذا الجنان اخذت ليلي فستان سواريه قصير يصل الي نص فخذها اما لارا اخرجت فستان بالون الموف الهادئ قصير يصل الي قبل ركبتها بقليل بفتحه صدر صغيره
كانوا جميلات بمعني الكلمه أما سلمي اخذت فستان اسود كب ضيق كانت فاتنه بمعني الكلمه
لارا/يخربيت جمال امك تتجوزيني ابت
سلمي/بس يا بابا العبي بعيد
ليلي/لا أنت جامده فشخ يعني
سلمي بإبتسامه/وانتوا فتكات بصراحه ويلا بقا نتصور 😅
الفتيات/يلا يا موزه
فضلوا يتصوروا كتير ويعملوا حركات كيوته بعد ما خلصوا الهبل غيروا هدومهم و نزلوا الصور ع فيس وانستا واتويتر و واتساب وكل السوشياال ميديا جاء الكثير من التعليقات ع مدي جمال سلمي وليلي ولارا لأنهم كانوا حلوين فشخ يعني
سلمي /أنا زهقت يلا نسمع فيلم
لارا/هطلب فشاار
ليلي/اشطااا فيلم اي
سلمي بخبث/رعب😌
لارا وليلي بصوت واحد/لا طبعا
ضحكت سلمي حتي ادمعت عيناها ثم قالت بسخريه/قاعده مع أطفال أنا امال هتسمعوا اي كرتون يعني
لارا وليلي/اه بلييز
سلمي/مش سمعت كرتون قبل كدا هو حلو
لارا/جدا يعني
سلمي/اوك هجرب عارفين فيلم حلو
لارا/اه ايلسا اند أنا حلو جدا
سلمي/اشطا هجيبه
بعد دقائق جاء الفشار وجلسوا يشاهدون الفيلم بعد فتره من المشاهده
سلمي/ايلسا ده مسكينه جدا حاسه ان حياتها فيها شبه من حياتي
لارا/اه حياتها وشكلك كمان في منها شعرك لونه قريب جدا من شعرها وعنيكي كذالك
ليلي/بطلوا همبكه ده كرتون😂
لارا/همبكه يا حيوانه
نظرت سلمي الي لارا ثم ابتسموا بخبث وامسكت لارا رجل ليلي وامسكت سلمي الرجل الآخر وجروها ع الأرجل
ليلي بألم/ يا ولاد ال•••• اه ضهري حرام عليكوا
ثم امسكت المخده وظلت تضرب فيهم وهما كذالك حتي أنفجرت المخدات ونزل الريش منها ثم جلسوا يضحكون بهستيريا عو هبلهم
سلمي بضحك /أنا تعبت اوي يلا ننام بقا
لارا وليلي/يلا
ناموا ع السرير ثم ذهبوا في نوم عميق
في فرنسا من ساعتين ذهب زين الي مستشفي الامراض العقليه بأقصي سرعه
رأي والده نائم ع السرير أبيض ويغطيه غطاء بنفس اللون كان جثه هامده جلس زين بجانب السرير وامسك يده وبكي بشده/ليه كدا يا بابا ليه سبتني أنت عارف اني بستمد قوتي منك ليه سبتني ليه وظل يبكي كالطفل
دخلت والدته واخذته بحضنها وظلت تبكي هي الاخري زين ببكاء/مات كافر يا ماما مات كافر كل دا بسبب عزت الكلب ثم قال بغل والله لوريه الويل هخليه يتمني المووت ميت مره ولا يلقاه احتضن امه وظل يبكي بشده .
________________
الحلقة التالية |
تعليقات