المشاركات

عرض الرسائل ذات التصنيف حكاية سلمى

قصة حكاية سلمى

صورة
حكاية سلمى قصة حكاية سلمى:-        ←الحلقة الاولي →  ←الحلقة الثانية →   ←الحلقة الثالثة→ ←الحلقة الرابعة→    ←الحلقة الخامسة→ ←الحلقة السادسة→ ←الحلقة السابعة → ←الحلقة الثامنة→ ←الحلقة التاسعة → ←الحلقة العاشرة→ ←الحلقة الحادية عشر→ ←الحلقة الثانية عشر→   ←الحلقة الثالثة عشر→ ←الحلقة الرابعة عشر→ ←الحلقة الخامسة عشر→ ←الخلقة السادسة عشر→ ←الحلقة السابعة عشر→ ←الحلقة الثامنة عشر→ ←الحلقة التاسعة عشر→ ←الحلقة العشرون→ ←الحلقة الحادية والعشرون→ ←الحلقة الثانية والعشرون→ ←الحلقة الثالثة والعشرون→ ←الحلقة الخامسة والعشرون→ ←الحلقة السادسة والعشرون→ ←الحلقة السابعة والعشرون→  ←الحلقة الثامنة والعشرون→ ←الحلقة الثلاثون والاخيرة→

حكاية سلمى ( الحلقة الاخيرة )

صورة
________حكايه سلمي _______ الحلقة الثلاثون والاخيرة⁩:- بعد مرور 8 اشهر في غرفه سلمي وزين استيقظ زين بفزع ع صراخ سلمي ولكنه اعتااد فهي تقريبا تستيقظ كل يوم وتصرخ زين بنوم/مالك يا حبيبتي سلمي بصراخ/بموووت الحقني زين بنوم/نامي يا حبيبتي نامي سلمي بصراخ/قووم الحقني بمووت يازين زين بفزع/اي في أي مالك سلمي ببكااء وصراخ/بموووت الحقني شكلي بولد زين بقلق وارتباك/تولدي ازاي انت لسه في التامن يا حبيبتي سلمي بصراخ/معرفش معرفش الحقني زين وقف ينظر حوله وقال بإرتباك وصدمه/طب أعمل اي وبعد ما استوعب /يالهوي انت بتولدي بجد سلمي ببكااء/الله يخربيتك يا زين انت لسه هتتصدم بقولك بولد الحقني عاااااااا زين بقلق /حاضر حاضر احضر زين روب طويل و لبسهولها وشالها  واتصل بمازن و شغل العربيه بعد مده قصيره وصلوا المستشفى زين بصراخ /ترولي بسرعه اتت الممرضه بالترولي ووضعوا سلمي عليه دخل مازن ولارا بسرعه مازن/بتولد زين/شكلها كدا سلمي بصراخ  /الله يخربيتك يا زين ويخربيت ابنك حد قالك عايزه اخلف عاااااا زين /اسكتي الله يفضحك يا شيخه مازن بضحك/اتصيت يا معلم دخ

حكاية سلمى ( الحلقة 29 )

صورة
_______حكاااايه سلمي______ الحلقة التاسع والعشرين وقبل الاخير⁦⁦⁩-: خرج الطبيب من غرفه العمليات جري الجميع له زين بقلق/طمنا يا دكتور الدكتور بحزن/البقاء لله امسك زين الطبيب من لياقه قميصه وظل يضربه بوحشيه ويصرخ/انت مجنون حبيبتي عايشه عايشه هي قالتلي هتفضل معايا علطول هي وعدتني متسبنيش تاني هي عاي ...لم يكمل الكلمه بل وقع ع الأرض بضعف استسلم للظلام استسلم للعالم الاخر وغاااااب عن الوعي في مكان آخر وقف زين ينظر حوله بغرابه أي أنا لما المكااان مختلف ما هذا المكااان ظل ينظر حوله بغرابه حتي لمح حبيبته تجري في عكس اتجااهه ظل يجري ورائها حتي توقفت عند باب كبير جدا بالون الابيض وسلمي لسه هتدخل زين /سلمي متسبينيش ارجوكي صدقيني مقدرش اعيش من غيرك مقدرش اكمل من غيرك ابتسمت له سلمي و استيقظ زين من حلمه بفزع ظل ينظر حوله وجدها بجانبه نعم لا يحلم انها بجانبه وتمسك يده لا يحلم هي معه الآن اقترب منها زين واحتضنها بقوه احتضنها وكأنه طفل يحتضن امه وكأنه يستمد منها الامااان  ونزلت دموعه  وقال بصوت ضعيف/ازاي تعملي فيا كدا ازاي تسيبيني انت وعدتيني أنك تفضلي معايا انت و

حكاية سلمى ( الحلقة 28 )

صورة
_______حكاية سلمي_______ الحلقة الثامن والعشرييين:- نزلت سلمي بإبتسامه/صبااااااح الخير يا انطي والدت لارا بإبتسامه/ صبااح النور يا حبيبتي اقعدي افطري جلست سلمي وبدأت ڤي تناول الافطااار والدت لارا/اماال لارا فين يا سمسم سلمي /بتاخد شاور يا انطي لارا بإبتسامه وهي تنزل /حد بينادي يا قوم ضحكت والدتها /يا بنتي انت مش ناويه تعقلي بقا ربنا يعينك يا مازن سلمي بضحك/لا يا طنط متقلقيش نفس العينه😹 والدت سلمي بضحك/طب الحمدلله  جلست لارا تتناول الافطااار معهم وبعد قليل من الوقت سلمي/انجزي يا حاجه هنتأخر ع البيوتي سنتر لارا وفمها مملوء بالطعااام /ما اناا باكل اهو أعمل اي اكتر من كدا الله سلمي بضحك/خلاص يا ست كخه كولي براحتك وابلعي الاول يا حيوانه لارا بضحك/ما انت الي مستعجله يا زفته والدت لارا/خلاص بقا انجزوا يلااا هتتأخروا يا هوانم وقفت سلمي ولارا وقاموا بأداء التحيه العسكريه بطريقه مسرحيه /علم وينفذ يا فندم والدت لارا بضحك/ربنا يهديكوا يا مجنانين يلاااا بقا روحوا هتتأخروا سلمي/ككك بااااي يا انطي والدت لارا بإبتسامه/باااي يا حبيبتي لارا بإبتسامه

حكاية سلمى ( الحلقة 27 )

صورة
________حكايه سلمي______ الحلقة السابع والعشرين:- سلمي بخوف / هتعمل اي يا زين  زين حس بخوفها منه قلبه وجعه أوي اقترب منها بهدوء وحضنها بشده وقال بهمس /آسف يا حبيبتي آسف ع كل لحظه وجعتك فيها والله اناا كنت بتوجع اكتر منك بس انت قدرك كدا يا سلمي انت قدرك انك تكوني بنت عزت اكتر شخص كرهته في حياتي الشخص الي دمرني وكسرني دمر حياتي اناا عانيت كتير اوي في حياتي بسببه يا سلمي سلمي بٱستغراب/ازاي يعني انت كنت تعرف عزت قبل ما تتجوزني زين بوجع/سلمي انااا زين عاصم الدمنهوري ابن عمك الي ابوكي دمر حياتي وحياة ابويا ثم قال بدموع اناا كنت كل بسمع امي بتبكي بحصره كل يوم كانت مهمومه كانت مكسوره في غياب ابويا بس فضلت قويه وكبيرتني لحد ما بقيت باشمهندش وسافرت فرنسا واشتغلت ليل ونهار لحد ما كبرت لحد ما بقيت زين الدمنهوري لحد ما بنيت اسمي وبقا ليا قيمه وكلمه وسط الناااس وبعدين جيه الوقت اني انتقم من كل العذاب الي ابوكي عذبهولي انا وامي وأبويا ابويا الي فضل مسجون 8 سنين ظلم بسبب أبوكي أبوكي اتهم ابويا ولبسه قضيه مخدرات و طبعا ابويا مكنش يعرف إن أبوكي ورا كل دا لحد م