الحلقة ٧ (حكاية سلمى )
_______حكايه سلمي_______
الحلقة السابعه:-
في صباااح يوم جديد مليئ بالمفاجأت استيقظت لارا وجدت سلمي مازالت نائمه فدخلت الحمام وخرجت بعد فتره قصير وذهبت لايقاظ سلمي
ظلت تربت بخفه ع خدها/سلمي سلمي
سلمي/امممممم
لارا/يا سلمي
سلمي/امممم
ابتسمت لارا بخبث وقالت/بقا مش عايزه تقومي ماشي
احضرت كوب ماء وسكبته ع سلمي دون سابق انذار
قامت سلمي بفزع/ عاااا بغرق الحقوني
ضحك لارا بشده ع شكلها حتي ادمعت عيناها
لارا بضحك/يالهوي هموووت أنا بغرق هههههه يخربيتك هههههه
بعد أن استوعبت سلمي ما حدث قامت وفضلت تجري ورا لارا /يا وسخه والله ما سيباكي
لارا بضحك/حضي الله يخربيت شكلك ههههه
سلمي بخبث/خلاص مش قادره اجري اصلا وجلست مكانها
اقتربت لارا منها وقالت/أكيد
سلمي بجديه مصطنعه/شيفاني بهزر يعني
لارا/تمام
جلست لارا قريبا من سلمي امسكت سلمي بها وجلست فوق بطنها وظلت تقوم بزغزغتها
لارا بضحك ودموع/حرام عليك كفايه
سلمي/لا
لارا بضحك/هموووت ههه مش ههههه قادره هههه يالهوي الحقيني يا أما
سلمي/اعتذري بقا
لارا بضحك/أنا ههه اسفه ههههه
تركتها سلمي ثم نظرت لها وقالت /هتعملي كدا تاني
امسكت لارا بزجاجه المياه وقامت برشها كلها ع سلمي
وقالت بضحك/اكييييد
سلمي/طب وحياه امك ما أنا سيباكي
امسكتها سلمي ة
وادخلتها الحمام ووضعتها تحت الدش وفتحت المياه
قامت لارا بجذب سلمي هي الاخري تحت الماء كل هذا وسط ضحكاتهم التي ملئت المكان
لارا بضحك/يخربيتك 😹😹
سلمي/اي الهبل الي احنا عملناه ده 😹😹
لارا/اخلصي اطلعي اخد شاور وبعدين ادخلي بعدي
سلمي/طاايب متزوقيش🌚😹
ضحكت لارا وقالت بأسي /حااضر يا اخرت صبري
طلعت سلمي من الحمام وذهبت الي الدولاب واخرجت ملابس لها و ل لارا
انتهت لارا من الاستحمام وارتدت ملابسها ودخلت سلمي بعدها وخرجت بعد نصف ساعه ارتدت ملابسها وقاموا بتصفيف شعرهم ونزلوا الي الاسفل وجدوا ليلي في طريقهم
ليلي/كنت طالعه اناديكوا يلا هنروح المكتبه
لارا /المكتبه بس
ليلي/لا المكتبه والمنتزه ومول ومطعم وبعدين نرجع نقعد مع بعض بليل
سلمي/تمم يلا
ذهبوا الي حيث ينتظرهم الاخرين ركبوا الاتوبيس واتجهوا الي المكتبه
وصلوا ونزل الجميع ودخلوا المكتبه
سلمي/حلو جدا ♥️ أنا بحب الكتب فشخ اصلا هيبقي يوم جامد يلا انتشروا بقا
لارا بضحك/يلا يا ريس
ظلوا يتجولون ويشاهدون القصص ويقرأون ويأخذون الصور ثم ذهبوا الي المنتزه ثم الي المطعم
في المطعم
سلمي/أنا جعانه جدنن
لارا/أنا اكتر
سلمي/بس كانت يوم جامد
لارا/اوووي يعني🤞🏻🙃
طلبوا الطعام وجلسوا يتناولون وبعض ربع ساعه انتهي الجميع وركبوا الاتوبيس واتجهوا الي المووول دخلوا الكثير من المحالات واشتروا الكثير من الملابس والتذكارات والهدايه واخذوا الكثير من الصور ثم رجعوا الي الفندق صعد الجميع لتغيير ملابسهم
في مكان آخر في القاهره في منزل سلمي
عزت بعصبيه/أنت ازاي تسيبيها تسافر من غير ما اعرف أنت مين اصلا عشان تقرري ده
الدادا سعاد بدموع /عندك حق أنا مليش دعوه بيها بس محدش كان هنا وبعدين من امتي وحد فيكوا بيسأل عنها اصلا
عزت /لا أنت اتعديتي حدودك اوي أنت مين اصلا عشان تتكلمي معايا كدا أنت نسيتي نفسك ولا اي أنت حتت خدامه هنا مش اكتر
سعاد /لا منستش نفسي ولا حاجة بس حضرتك الي مبقاش عندك قلب ولا مشاعر
رفع عزت يده وصفعها ع وجهها قال/لا أنت نسيتي نفسك فعلا أنت مطروده
سعاد /أنا ميشرفنيش اصلا اني اشتغل عند واحد زيك أنا كنت قاعده عشان سلمي وبس
ثم تركته وذهبت وحضرت ملابسها وقامت بوضعهم في شنطه سفر وكتبت جواب وطلعته اوضه سلمي
ثم قالت/سامحيني يا بنتي
ثم خرجت من القصر بأكمله
عند سلمي غيروا هدومهم ونزلوا يتمشوا ع البحر شويه ويقعدوا مع الي معاهم في الرحله
وجدوهم يجلسون في مكان واحد ذهبوا اتجاههم
وجلسوا قليلا ثم قالت لارا/احنا هنفضل قاعدين كدا
سلمي/أنا زهقت
اسر /وأنا
الجميع/وأنا
لارا/موكا الطبله ايهاب اطلع هات الجيتار
موكا و ايهاب/اشطا
بعد دقائق عادوا
لارا/هنغني اي
سلمي/اممممم اش عارفه
اسر/نبدأ ب الهضبه
ايهاب/يتعلموا بليييز
لارا/يلا يا سلمي
سلمي /لا غني معايا
لارا/اشطا يلا
سلمي و لارا/ يتعلموا يتعلموا من الرقه ده يتعلموا شوف هما فين وحبيبي فين مشافوش كدا ولا يحلموا والي عنده ضحكه زي ديا والي لون عيونه مش عاديه يجي هنا جنبي يجي ليا احكيله الي شوفته أنا بعنيا وهكذا لحد آخر الاغنيه وظلوا يغنون الكثير من الأغاني تارا ويلقون النكات تارا ويمزحون تارا حتي اصبحت الساعه 12 بعد منتصف الليل وصعد الجميع الي غرفتهم وذهبوا في نوم عميق
في فرنسا
زين/ابويا لازم يتدفن في بلده
مني والده زين/زين أنت مش تظهر دلوقتي استني فتره كدا وبعدين ننزل مصر
زين/أنا بفكر في كدا بردو هخلي سمير ينزل يدفنه ويشوف الاوضاع هناك كدا ويرجع
مني/ده الصح وبعدين أنت نفسيتك تعبانه دلوقتي استني فتره كدا
زين/هنزل بعد 4 شهور قبل معاد الشحنه الجديده بتاعت عزت الدمنهوري
مني/تمام
نرجع مصر
في صباح اليوم التالي انتهت الرحلة ورجل الجميع الي القاهره
دخلت سلمي القصر وجدت القصر هادئ كالعاده ذهبت الي المطبخ لتري سعاد دخلت لم تجدها فذهبت الي غرفتها لم تجدها
سلمي/ممكن تكون في اوضتي
صعدت الي غرفتها لم تجدها
سلمي/غريبه ممكن بتجيب حاجه من بره
ثم غيرت ملابسها وذهبت الي السرير لسه هتنام لقت جواب
فتحته
كان مضمون الجواب
"صدقيني يا سلمي مشيت غصب عني أنا مكنتش عايزه اسيبك وكنت مستحمله معامله باباكي ومامتك كل ده عشان لاني حبيتك واعتبرتك بنتي الي مجبتهاش بس أنا جيت ع كرامتي كتير علشان لكن مش هقدر استحمل اكتر من كدا سامحيني يا بنتي كتبتلك عنواني ورقمي في الظرف من تحت ابقي رني عليا اطمن عليكي سامحيني يا حبيبتي
داده سعاد"
ظلت سلمي تقرأ الجواب ودموعها تنهمر بشده ثم قالت بضيق ودموع /ليه كدا ليه سبتيني ليه أنت الحاجه الوحيده الي حبيتها بجد ليه كدا ليه خدوكي مني ليه ثم قالت بعصبيه والله لوريكوا أنا استحملت كتير لكن لحد هنا وخلاص ثم ظلت تبكي بشده ع حالها
___________
الحلقة التالية |
تعليقات