حكاسة سلمى ( حلقة 24 )
_______"حكايه سلمي"_______
الحلقة الرابع والعشريين:-
سلمي بصدمه/انت بتعمل اي هنا يا بني ادم انت
زين ببرود/جااي مع صاحبي عندك مانع
سلمي ببرود/لا انت متهمنيش اصلا يلا يا لارا
لارا /مازن احنا هنشتري شويه حاجات وبعد ساعه نتقابل هنا او انتوا تيجوا تاخدونا من المحل
مازن/تمام يا حبيبتي
لارا بإبتسامه/تمم
ثم ذهبت الي سلمي
...................
عند سلمي كانت متضايقه جدا انها شافت زين
لارا /اي يا بنتي مالك ؟
سلمي ببرود/مفيش
لارا/معلش يا روحي اناا حاسه بيكي
سلمي بجمود/يلا يا لارا
لارا/ تمم يلا
دخلوا الي محل لبس ظلو يتجولون ويختاروا الملابس
التي تعجبهم ولارا تجرب كل ما يعجبها حتي اختاروا الكثير منهم
سلمي/البيجامه ده حلوه جدا يا لارا جربيها
لارا بإعجااب/اه تحفه بجد
سلمي بإبتسامه/جربيها كدا
لارا بإبتسامه/حاضر
دخلت لارا لتجرب البيجاما
وخرجت
سلمي بإعجاااب/تحفه بجد
لارا بإبتسامه/اه حلوه اوي
سلمي بمرح/ذوقي بقا
لارا بإبتسامه/متتغريش اوي كدا اهدي علينا اباشا😹😹
سلمي بإبتسامه/أنا قولت حاجه
لارا/بس تحفه بجد أحسن حاجه شوفناها تقريبا
كانت بيجاما من اللون الأسود والاحمر اندر شيرت احمر عليه كلمات و وبنطلون اسود مفتوح من عند الركبه لحد تحت وكاردج اسود شفاف كانت حلوه جدا يعني
سلمي/اشطاا يلا نكمل
لارا/يلا
ظلوا يتجولون ويحضرون كل ما يعجبهم حتي دخلو محل لبس خروج
سلمي/اناا ناويه أشتري شويه حاجات تناسب الشغل لبس كلاسيك اختاري معايا بقا
لارا/تمم يلا
امسكت سلمي فستان جلد اسود رقيق للغايه بحزام من ع الخصر
سلمي/بصي ده
لارا/حلو جدا جربيه
سلمي/تمم
لبسته وخرجت
سلمي/هااا حلو
لارا بإعجاب/يخربيتك حلو اي ده تحفه بجد
سلمي/اشطاا هاخده
لارا/جربي ده كدا
سلمي/شكلوا كيوت وكلاسيك هجربي
لبسته سلمي وخرجت بعد مده
سلمي/حلو
لارا/يا بنتي انت مش محتاجه رأيي اي حاجه عليكي بتبقي جامده اصلا
سلمي بمرح/بس بس بتحرجيني
اوي انت😹🌚
لارا بمرح/هو انت بتتكسفي لا مو أخذه
سلمي بمشاكسه /زيك شوفي انت بتتكسفي ولا لا
لارا/وانا وش كسوف بردو😹
سلمي/رحم الله امرئ عرف قدر نفسه 😹
لارا بإبتسامه/الله الله سلمي هانم بقت بتقول حكم
سلمي/طبعا يا بنتي وانااا اي حد بردو😹😹
لارا/بت اناا بستغربك اوي انت ازاي بتعيشي كذا شخصيه في نفس الوقت
سلمي بإستفهااام/اش فاهمه قصدك
لارا/يعني ازاي انت البنت المرحه
الفرفوشه والبنت البارده القاسيه الجامده رغم ان الشخصيتين عكس بعض تماما انت ازاي كدا بجد
سلمي ببساطه/صدقيني الحياه بتعلمك كل حاجه
لارا /سلمي انا عارفه انك شوفتي كتير واتعذبتي كتير اوي بس خلي ايمانك بربنا كبير لان ربنا مبينساش حد والله ربنا كبير اوي وأكيد شايلك حاجه كبيره
سلمي بإبتسامه/ونعم بالله يا روحي يلا نكمل
لارا بإبتسامه/يلا
ثم اكملوا تسوقهم حتي انتهوا وجاء وقت فستان الفرح فذهبوا الي احد الاتليهات
دخلت سلمي ولارا وظلوا يتجولون حتي وقعت عين سلمي ع فستان زفاف رائع في غايه الرقه
سلمي/لارا لارا بصي ده تحفه بجد
لارا بإنبهااار/واو جميل جدا عايزه اجربه
سلمي/يلا ادخلي
دخلت لارا وخرجت بعد فتره بفستان زفاف أبيض بديل سمكه طويل جميل للغايه وعليه فصوص الماس من عند الصدر كان رائع بمعني الكلمه
سلمي بإعجاااب/روعه ملاك جميل🖤🔥
نزلت دموع سلمي
لارا/طب يتعيطي ليه دلوقتي
سلمي بإبتسامه ودموع/مبسوطه اوي علشانك يا عمري ربنا يفرحك دائما واشوف ولادك قريب🖤💋
اقتربت منها لارا واحتضنتها بشده
لارا/ربنا يديمك في حياتي يا نور عيني ويسعدك دائما خلاص بقا بطلي عياط هو دموع في الافراح والاحزان اما المصرين دول حاجة غريبه يا شيخه
سلمي بضحك/بس يا بت يلا غيري وأنا هدور ع فستان ليا
لارا/ماشي يا روحي خمس دقائق واجيلك
سلمي/تمم يلا
دخلت لارا امااا سلمي ظلت تتجول بين الفساتين حتي لفت نظرها فستاان جميل باللون الفيروزي جميل للغايه كاااااب ضيق من عند الصدر وبتنوره واسعه قليلا من الاسفل يشبه فستان الاميرات جاءت لارا
لارا/ها عجبك حاجة
سلمي /بصي ده
لارا بإعجاااب/اووووف يخربيته جربيه بليز يلا
سلمي بإبتسامه/حاضر ثواني
دخلت سلمي الي غرفة القياااس وخرجت بعد مده قصير وضعت لارا يدها ع فمها
لارا بإعجاااب/اوووووف يخربيت جماال امك يا شيخه لون الفستان مع لون عيونك عامل شغل جامد يعني
سلمي/بجد حلو
لارا/حلو اي ده فشيخ كأنه اتعمل عشانك اصلا
سلمي/اشطاا هاخده
لارا/اشطاا يلا عشان اتأخرنا جامد بقالنا 4 ساعات وأنا قولت لمازن ساعه وحده
سلمي بضحك/زمانه بيلطم😹
لارا بضحك/اكيييد يلا غيري وأنا هتصل بيه
سلمي /تمم
دخلت سلمي الي غرفه البروفا
بينما اتصلت لارا بمازن
مازن/اي يا حبيبتي كل ده ساعه دا احنا خللنا هنا😹
لارا/اي يا حبيبي مش عروسه بجييييب حااجات كتيير جدا وبعدين احنا خلصنا خلاص
مازن/تمم يا حبيبتي انتوا فين.
لارا/في اتليه
الي جنب محل انطي علا
مازن/تمم يا حبيبي احنا جايين
لارا/اوك
مازن بمشاكسه/بقولك اي
لارا/نعم
مازن بحب/وحشتيني
لارا بخجل/وانت كمان ع فكره
مازن/الله أكبر أول مره تبلي ريقي بكلمه تكون ع التليفون ماشي يا لارا ماشي
لارا بضحك/يلا باااي بقا سلمي خرجت
مازن بحب/ماشي يا حبيبتي احنا دقيقتين ونكون عندكوا
لارا/اوك باااي
مازن/باااي يا حبي
اغلقت لارا الهاتف وع وجهها ابتسامه جميله وتقول /بحبه اووي
سلمي بضحك/الله أكبر انت اتهبلتي يا بنتي وبتكلمي نفسك من دلوقتي اماال لما تتجوزوا هتعملي اي وغمزت لها
لارا بضحك/بس يا بابا يلا نطلع هما جايين علينا اهم
سلمي بإبتسامه/ماشي اهربي اهربي يلا يا ستي
ثم خرجوا من المحل
مازن /اي يا ناااس كل ده اي جبتوا المول كله
سلمي/يا بني عروسه عروسه اماال انت مفكر اي
مازن بضحك/طيب يا ستي عرفنا انها عروسه خلاص الله
لارا /اناااا جعااانه اوييي يلا ناكل الأول وبعدين نروح
مازن/يلا
سلمي/لا كلو انت اناا هسبقكوا
لارا/ليه يا بنتي انت فطرتي معايا مش جوعتي
سلمي/لا هروح انااا بقا يلا باااي
مازن /تمم براحتك هيفوتك حته اكله انما اي حكايه
سلمي بإبتسامه/بالهنا والشفتشي يا سيدي يلا باااي
مازن ولارا/باااي
مازن /روح وراها يا زين
زين/ليه
مازن/زين انت شارب اي روح وراها
زين /اه طيب بااااي.
مازن /باااي
خرج زين
لارا/انت ناوي ع اي يا مازن
مازن/ناوي ارجع الميه لمجاريها تاني
لارا/زين جرحها جامد يا مازن من غير سبب هي مش عملتلوا اي حاجه عشان يأذيها
مازن/تعالي نقعد واناا هحكيلك كل حاجة وبعدين احكمي
لارا/طيب يلا
جلس كل من مازن ولارا ع طاوله
مازن/بصي يا ستي ........
نسيب الناااس دول ونروح عند زين
خرج زين من الموول بسرعه وراء سلمي وجدها انطلقت امامه بالسيارة فركب سيارته ولحق بها دون ان تعرف ظل يمشي ورائها حتي توقفت في طريق صحراوي خالي من الناااااس كليا نزلت سلمي من السيارة وحاولت منع دموعها اكثر ولكن لم تسطتع فأطلقت لها العنان جلست تبكي بشده تبكي بكل ما بها من اللام وحزن ووجع رأها زين بهذه الحاله فأحس بوجع في قلبه لم يتعود عليها بهذا الضعف كانت دائما قويه قويه لدرجة كبيره لا تظهر ضعفها لاحد ركن سيارته وتوجه نحوها
وقف امامها
سلمي حاولت مسح دموعها وقالت بصوت عالي تحاول ان تخفي ضعفها /انت بتعمل اي هنا يا بني ادم انت
اقترب منها زين بخطوات ثابته وحضنها بشده
سلمي بعصبيه/انت اتجننت أبعد عني انت ازاي تعمل كدا انت مين اصلا أبعد
زين بهدوء/أنا جوزك يا سلمي واقدر أعمل اكتر من كدا لو عايز
سلمي بجمود/تقصد طليقي يا أستاذ لو سمحت أبعد عني
زين/لا جوزك يا سلمي اناا رديتك لعصمتي
سلمي بعصبيه/ده الي هو ازاي يعني انت طلقتني لما كنا في روما
زين بهدوء وسلمي مازالت في حضنه/ده اسمه طلاق رجعي يا حبيبتي
سلمي بجمود/تمم نطلق تاني ثم قالت بعصبيه/وبعدين اناا مش حبيبتك بعد عني احسنلك
زين/سلمي كل الي حصل ده غصب عني الغضب والانتقاام كان عاميني لكن صدقيني بحبك اكتر من نفسي كل مره كنت بجرحك فيها قلبي كان بيوجعني وكنت بكره نفسي يوم ما قولتليلي بكرهك كرهت نفسي وكرهت حياتي لان الحاجه الوحيده الي حبيتها بجد واتمنيتها من ربنا بتكرهني سلمي سامحيني والله كل ده مش بإيدي
ضحكت سلمي بسخريه /اسامحك هههههههه ده بعينك يا زين بسخريه /سلام يا جوزي
ثم ركبت سيارتها وذهبت من المكااان كليا
زين بتحدي/اناا هثبتلك يا سلمي آني بحبك بجد اناا عارف انك لسه بتحبيني وهنرجع زي الأول واحسن
ثم ركب سيارته وغادر
-------------------------
تعليقات