حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

_______حكايه سلمي_______






الحلقة الواحد وعشرين:-


اما عند زين وسلمي استيقظت سلمي وجدت زين يحتضنها وينظر لها بشده وكأنه يحفظ ملامحها فخجلت من نظراته زين بإبتسامه/كل دا نوووم بقينا العشاا
وقفت سلمي لترحل ولكن امسك زين يدها وقال بجديه /سلمي احناا لازم نتكلم
سلمي بسخريه/نعم اتفضل يا زين بيه
جذبها زين فجسلت أمامه
زين /سلمي
سلمي/نعم
زين بجموود/انت طاالق
نظرت له سلمي بصدمه وقالت/انت بتقول اي
زين بجموود/سلمي احنا مينفعش نكمل مع بعض ونعيش  زي الناس الطبيعيه وانا مش عاوز أئذيكي فياريت نطلق بهدوء ومن غير شوشره
نظرت له سلمي بصدمه وقالت بعصبيه وظلت تضرب كتفه بعنف /امااال متجوزني ليه 
هااا رد عليا ليه ليه خليتني احبك وانت اصلا متستاهلش انت ايه يا شيخ ثم قالت بإنهيار ودموع عملت اي فيك اناا عشان توهمني بالحب وتخليني احبك هااا عملت اي عشان تكرهني الكره ده كله ثم قالت بغل اناا بكرهك يا زين بكرهك
ظل زين ينظر لها وقلبه يتألم ع الم محبوبته ولكن ما باليد حيله فكل ذلك ليحميها من نفسه لا يريد اذائها فهو كل حياته
رق قلبه لها ولكن قرر عدم التراجع عن قراره فهي لا تستحق ما سيفعله بها فقال بجمود مصطنع/خلصتي
نظرت له سلمي بضيق ولم ترد
زين بنفس الجمود/عملت فيكي كدا ليه دا شئ ميخصكيش بكرهك ليه بردو شئ ميخصكيش وزي ما سمعتي انت طاالق ياريت تتقبلي الأمر من غير شوشره اه وحاجه كمان حجزت تذكره عشان هتنزلي مصر انهارده الصبح يعني يا دوب تحضري شطنك ثم رحل وتركها ولكن ترك قلبه معها ظلت سلمي تنظر للباب بصدمه حقيقيه وتبكي بصمت أما زين خرج وجلس امام البحر ونزلت دمعه حاره من عيناااه وظل يقول بعصبيه/ليه ليه انت بنته ليه مش قادر ائذيكي ليه عملتي فيا ايه هاااا ثم جلس ع الرمااال ووصرخ بكل قوته / اههههه
بعد قليل لملم زين شتات نفسه ولبس قناااع الجمود مره اخري ثم ركب سيارته وتوجه المنزل مره اخري
اما سلمي فوقفت بعد ساعه من البكاااء المتواصل وقفت بملامح غريبه لم تظهر ع وجهها من قبل ملامح لا تبشر بالخير ابدا وضعت ثيابها في الحقائب وارتدت ملابسها وكتبت شئ ووضعته في دولابها ثم ركبت تاكس ثم اتصلت بشخص
سلمي بجمود/العنوان
الطرف الآخر/.....
اغلقت سلمي بوجه المتصل
ثم قالت بجمود /هوريك انت بتلعب مع مين يا بسخريه جوزي
ثم أعطت السائق العنوان وبعد ساعه وربع وصلت
...............
دخل زين المنزل وجد المكان هادئ ع غير عادته فظن انها نائمه فذهب الي غرفه اخري
ثم اخذ شاور ونااااام حتي موعد إقلاع الطااائر ولا يدري بكل ما حدث
..........
دخلت سلمي الي منزل جميل في الريف الفرنسي دهشت من شده جمال المكااان فكاان ساحر بمعني الكلمه وجدته هو نعم من احبها من كل قلبه ومستعد أن يضحي بروحهه من أجلها ولكنها تعتبره اخ او صديق عزيز
اسر بحنان/احكيلي يا سلمي كل الي حصل عشان مفهمتش كويس ع الفون احكيلي كل حاجه
نظرت له سلمي ثم بدأت في سرد كل ما حدث دون اخفاء شئ
اسر بغضب/ابن ال*** وربنا لوريه واحد*** زي ده الي يعمل فيكي كدا ثم قال في نفسه /هو مش مقدر الجوهره الي معاه
سلمي بسخريه/ده الشخص الي حبيته يا سيدي ثم ضحك بسخريه ع نفسها
اسر بجديه/سلمي انا متعودتش عليكي بالضعف ده طول عمري عارف سلمي القوه الي محدش يقدر يجادلها في الكلام مش مجرد واحد*** زي ده يكسرك كدا فوقي يا سلمي وارجعي سلمي بتاعت زمااان ووريه أنه ميفرقش معاكي
سلمي بجمود/متقلقش سلمي الساذجه ماتت
اسر بقلق/تمم يا سلمي عايزك قوه زي ما انت
اومأت سلمي برأسها
اسر/يلا اطلعي استريحي دلوقتي
سلمي بجمود/عملت الي قولتلك عليه
اسر /اه تمام كدا هيفكر انك سافرتي مصر
سلمي بجمود/تمام
اسر/اطلعي ارتاحي بقا
سلمي/تصبح ع خير
اسر بإبتسامه/وانت من اهلوا يا قمر
صعدت سلمي الي الغرفه المخصصه لها واخذت شاور ونامت
...........
بعد 5 ساعات استيقظ زين
نظر في ساعته
زين/يا نهار ابيض معاد الطياره فااات ثم صعد السلم بسرعه ودخل الغرفه وجدها فارغه دخل الحمام والمطبخ ودور عليها في البيت كله ملهاش اسر دخل غرفتها مجددا وفتح الدولاب وجده فارغ فلجس ع السرير زين بألم/يا تري رحتي فين سلمي
فلفت نظره ورقه ع الكوميدينو
امسك الورقه وفتحها
               

            الرساله

زين انا معرفش اي سبب كرهك ليا ولا سبب معاملتك معايا ولا سبب انك تجرحني بالشكل ده مع اني عمري ما اذيت نمله بالعكس طول عمري مبكلمش حد غير اخر 3 سنين قبل ما تظهر في حياتي لما اتعرفت ع يارا هي الي غيرتني وساعدتني اكون حاجه تانيه وتعبت اوي لما بقيت كدا بس انت في لحظه وحده هدمت كل الي هي عملته ده رجعتني اوسخ من الاول صدقني هحاااول اكرهك بحجم كل الحب الي حبتهولك هكرهك زيه ويمكن اكتر و خلي الباقي مفاجأه سلاااام يا جوزي🙂

اغلق زين الرساله بوجع كبير احس انه جرحهاا كثيرا لا بل كسرها ولكنها لا تعلم سبب كل هذا لا تعلم أنه يتألم لألمها نعم إنه يعذب نفسه قبل أن يعذبها ظل يفكر كيف سيعيش دونها  فهي الأكسجين الذي يتنفسه هي حياته تذكر قبلته الأولي مازال طعم شفتيهاا في فمه فهي كطعم الشهد يتمني أن يقضي الباقي من عمره معها ولكن لا يقدر ع تخطي انتقامه فهو الذكري الاليمه له قطع تفكيره صوت هاتفه فرد
زين /الو
مجهول /صدقني هتدفع تمن كل دمعه نزلت من عنيه ثم قال بسخريه يا زين الدمنهوري
زين بصدمه وعصبيه/انت مين وتعرفها منين مين انت مين
اغلق الطرف الآخر في وجهه
زين بعصبية/يا بن****
ناقصني ده كمااان اناا فيا الي مكفيني

.............
اماا لارا وماازن فهنااااك تطور كبير في علاقتهم فهم يتحدثون معظم الوقت ع الهاتف ووسائل التواصل الاجتماعي فتأكد مازن من حبه لها وهي بدأت تعجب به كثيرا فقرر مازن مصارحتها قريبا
-----------------

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

قصة حكاية سلمى