حكاية سلمى ( حلقة 25 )
______"حكايه سلمي"________
الحلقة الخامس والعشريين :-
دخلت
سلمي الي المنزل بصعوبه لم تقدر ع الصموود أكثر من زالك لقد رأته مجددا
نعم انه هو معذب قلبها تحااول أن لا تضعف أمامه ولكن لا تستطيع لانها
مازالت تحبه بشده لا بل تعشقه حتي بعد أن كسرها وجرحها وعذبها مازالت تعشقه
وتضعف أمامه تحاول ان تظهر القوه أمامه ولكن تضعف بشده في ذالك تظهر القوه
أمام الجميع اصبح الجميع يهابها بشده ويخااف منها ومن غضبها فهي الملكه هي
كاسره قلوب جميع الرجال وقاهره جميع الناااس ولكن تضعف أمامه هو الوحيد
الذي تضعف أمامه هو الوحيد الذي لا تقدر ع ايذاءه او جرح كرامته رغم كل ما
فعله بها هذا هو الحب ظلت سلمي تفكر حتي اغشي عليها لم تسطتع تحمل المزيد
رفض عقلها كل ما يحدث رفض العيش مجددا لم يقدر ع تحمل المزيد من الالام
والقسوه من الجميع لا يوجد احد يعرف ما بداخلها لقد انهكت روحها تعبت تعبت
بشده لم تذق طعم السعاده في حياتها 25 سنه ضاعت من حياتها كلها وجع وحزن
والالام سمعت الخادمه صوت ارتطام شئ بالارض فذهبت لتري ما هذا وجدت سلمي ع
الأرض وانفها ينزف بشده هذه عادتها عندما تحزن ينزف انفهااا صرخت
الخادمه/يا لهوي ست سلمي يا مها يا لبني الحقوني
اتت خادمتان بسرعه
لبني/يا لهوي ست سلمي مالها
مها/انااا هنادي الحارس يشيلها نوديها المستشفى وانت اتصلي بالست لارا
لبني/حاضر
ذهبت مها بسرعة لتنادي الحارس
بينما اتصلت لبني ب لارا
لارا/الو
لبني/ست لارا معايا
لارا/ايوا مين
لبني/الحقي الست سلمي دخلنا لقيناها واقعه ع الأرض ونص وشها دم ومناخيرها بتنزف جامد
لارا بفزع/اتصلوا بالدكتور بسرعه
لبني/الحارس خدها المستشفى يا ست لارا
لارا بسرعه/طيب خمس دقايق واكون عندك
اغلقت لارا مع الخادمه واتصلت بمازن
مازن/اي يا حبيبتي لحقت اوحشك
لارا ببكاء/مازن الحقني الخادمه اتصلت بيا وبتقول أنهم شافوا سلمي واقعه ع الأرض ويتنزف جامد انااا خايفه عليها اووي
مازن /اهدي يا حبيبتي أن شاء الله هتكون كويسه أنا قريب من بيتكوا ثواني واكون عندك ونروح نشوفها
لارا ببكاء/بسرعه والنبي يا مازن
مازن/حاضر يا حبيبتي
اغلقت لارا مع مازن وارتدت حذائها وجلست تبكي وتدعوا لصديقتها دخل مازن
مازن /اهدي يا حبيبتي هتكون كويسه سلمي قويه خير أن شاء الله
لارا ببكاء/يااارب يلا يا مازن
بعد عشر دقائق وصلوا الي المستشفى
دخلت لارا بسرعه ولحق بها مازن
لارا للعامله/لو سمحتي فين اوضه سلمي الدمنهوري
العامله/سلمي هانم في العنايه المركزه
لارا بفزع وبكاء/,اي
مازن /اهدي يا حبيبتي. ثم وجه كلامه للعامله/ليه هي عندها أي حضرتك
العامله /معرفش والله أسأل الدكتور
مازن/تمم يلا يا لارا
صعدوا الي غرفه العنايه المركزه
مازن/دكتور
الدكتور/نعم
مازن/انسه سلمي مالها؟؟
الدكتور/حالتها صعبه جدا اتعرضت لمشاكل كتير الفتره ده وعقلها تعب ورفض يتحمل الواقع اكتر من كدا فدخلت في غيبوبه
مازن/يعني هي كويسه
الدكتور/بص
يا بني هي جسديا تمم ومفيش أي حاجه لكن عقليا لو عقلها مستوعبش كل الي حصل
وقرر يتأقلم معاه وقرر الهروب علطول زي ما اختار الهروب دلوقتي فهي هتفضل
كدا طول حياتها لحد ما ربنا ياخد امانته
لارا ببكاء وصراخ/لا لا يا مازن سلمي هتقوم صح هتقوم وهتبقي كويسه صح وهتحضر فرحنا صح يا مازن
مازن بحزن/اهدي يا حبيبتي
لارا ببكاء هستيري/ليه عملت كدا يا مازن هي وعدتني انها هتفضل معايا علطول ليه خلفت بوعدها ليه وظلت تبكي
مازن/ يا حبيبتي ارجوكي اهدي سلمي هترجعلنا أن شاء الله
لارا ظلت تبكي في حضن مااازن حتي نامت وهي تبكي
مازن بحزن/يا عيني عليكي يا سلمي طول عمرك كدا عمرك ما فرحتي يارب خليها تقوم ثم تذكر زين واتصل به
مازن /الو
زين/اي يا مازن
مازن بحزن/زين تعالي دلوقتي ع مستشفي##
زين /في أي يا مازن مين تعبااان لارا فيها حاجه
مازن بحزن/لارا كويسه سلمي
زين بفزع و قلق/مالها سلمي يا مازن انطق
مازن/زين اهدي وتعالي ع المستشفى وأنا هفهمك كل حاجه
زين/دقيقتين واكون عندك
بعد مرور القليل من الوقت وصل زين
زين بقلق/مالها سلمي يا مازن
مازن بحزن/دخلت في غيبوبه يا زين
زين بخضه/اي ازاي ده حصل وحصل امتي ده كانت معايا من ساعه
حكي له مازن كل ما حدث وتشخيص الدكتور
زين بدموع/كل دا بسببي أنا اذيتها كتيييير يارب رجعهاالي وأنا هعوضها عن كل الي فااات يا رب
وجلس بجانب مازن وظل يدعي لهاا
مر
أسبوعين وهي ع نفس الحاله يجلس زين معها لم يتركها ابدا يجلس يتحدث معها
حتي ينااام كل يوم يروح البيت يغير ويرجع وتم تأجيل فرح لارا ومازن
وكانت الأجواء حزينه للغاايه في المستشفى كان زين يجلس بجوار سلمي ويمسك يدها ويتحدث معها
زين
بإبتسامه/فاكره يا حبيبتي يوم ما روحنا الملاهي فاكره كميه الصريخ والهبل
الي عملنااه فاكره أول مره بوستك و قلبتي فراولايه♥️ اناا فاكره كل ده يا
حبيبتي فاكر كل لحظه عيشتها معاكي عارفه ال 5 سنين الي عشت فيهم بعيد عنك
كنت بموت كل يوووم ألف مره بعدت عن العالم كله بعدت عن كل الناااس حتي شغلي
انعزلت عن الحياه اناا مقدرش أعيش حياتي وانت مش فيها يا ملاكي لأنك كل
حياتي أنت روحي حد يقدر يعيش من غير روحه انت الشمس الي بتنور عالمي المظلم
أنت كل حاجه حلوه في حياتي أنت حبيبتي وامي وزوجتي وام عيالي واختي وكل
حاجة أنت الهوا الي بتنفسه أنت الي مهما اتكلمت مقدرش اوصفك بحب عيونك الي
بتاخدني لعالم تاني غامزتك لما بتضحكي بحس آني مغيب عن العالم بحبك بكل
تفاصيلك يا حب عمري
احس زين بيد سلمي تتحرك
زين
بفرحه/سلمي أنت حركتي ايدك سلمي حبيبتي الحمدلله وقف لينادي الطبيب ولكن
ضغطت سلمي ع يده نظر لها وجدها مازالت نائمه ولكن تضغط ع يده فعلم انها
تحلم وتوقفت ع امساك يده
زين بفرحه/سلمي حبيبتي أنت سمعاني.لو سمعاني اضغطي ع ايدي ضغطت سلمي ع يده
اماااا سلمي
سلمي/زين متسبنيش أنا محتجالك
زين/لا أنا بكرهك بكرهك افهمي بكرهك مش عايزك في حياتي
هنا بدأ صوووت جهااااز القلب يعلوا
زين بفزع/سلمي لا يا سلمي متسبنيش مقدرش اعيييش من غيرك ارجوكيزيا سلمي ثم صرخ/دكتووور يا دكتووور
حضر الطبيب والممرضات وحاولوا اخراج زين ولكنه رفض وبشده
الدكتور/المريضه بتروح مننا جهاااز الصدمات بسرعه
اعطت الممرضه الطبيب جهاز الصدمات وشغله وضرب سلمي به
الدكتور بفزع/المريضه مش بتستجيببب عااالي السرعه
قامت الممرضه بطلب الطبيب
الدكتور/بردو مش بتستجيببب ارجووك كلمها يا استاااذ اديها آمل او ضمهااا الحالات ده بينفع معاها كدا
زين بفزع/حاضر حاضر
اقترب زين من سلمي وحضنها بشده وقال بهمس/سلمي ارجوكي متسبنيش انااا بحبك مقدرش أعيش من غيرك
الدكتور بفرحه/مؤشر القلب بدأت يشتغل تاني
زين بفرحه/الحمدلله
ابتعد زين عن سلمي ولكنها امسكت يده.
سلمي بهمس/زين
زين بفرحه/حبيبتي أنت فوقتي الحمدلله
ابتسمت سلمي بوهن
الدكتور بفرحه/ممكن توسع شويه عشان اكشف ع الباشمهندسه
ابتعد زين قليلا ولكن ظل ممسكا بيدها
الدكتور بفرحه/لا والله عال العال صحتك زي الفل يا باشمهندسه
سلمي بإبتسامه/حضرتك مين اناا حاسه اني شوفتك قبل كدا أنت تعرفني
الدكتور بإبتسامه/انااا يا ستي الراجل كشف عليكي يوم .......
Flash back:-
خرجت سلمي من النادي مكنتش شايفه قدامها من التعب لانها ارهقت نفسها بشده في تمرين الملاكمه وكانت ع وشك الوقوع ولكن امسكها شخص
الدكتور عماد/مالك يا بنتي
سلمي بجمود وع وشك الوقوع/مفي. لم تكمل الكلمه واغشي عليها
حملها عماااد وذهب بها الي منزله
فتحت زوجته
زوجته حور/اي جايب بنت البيت يا عماد أنت هتتجوز عليا هتتجوز وحده اجنبيه يا عماد يا بختك المنيل يا حور يا وكستك يا حوور
ضحك عماااد بصوته كله/اتجوز عليكي اي يا حاجه ده قد بنتك
حوور/امال مين ده وجايبها ليه
عماد/اناا لو في تحقيق مش هيسألوا بالسرعه ده اهدي يا حبيبتي
حور/هديت يا حبيبي مين ده بقا
عماد/بنت شوفتها مش قادره تمشي وشكلها تعبانه جامد لسه بكلمها لقيتها اغمي عليها
حور بحنان/يا حبيبتي يا بنتي دخلها يا حبيبي وشوف مالها
عماد/حاضر يا حبيبتي
وضعها عماد ع الاريكه واحضر بيرفن ووضعه ع انفها فبدأت سلمي في الاستيقااظ
عماد/عامله اي دلوقتي يا بنتي
سلمي /انتوا مين واي الي جابني هنا اخر حاجه فكراها كنت ماشيه وحد كلمني
عماد بإبتسامه/أنا الي كلمتك يا بنتي وانت اغمي عليكي فجيبتك هنا اشوف مالك
سلمي بإبتسامه/شكرا يا عمو اسفه ع تعب حضرتك
عماد بإبتسامه/العفو يا بنتي أنت زي بنتي
سلمي/شكرا لحضرتك
عماد/متتعبيش نفسك كدا تاني يا بنتي أنت مش رجل الي أنت انسانه
سلمي/حاضر يا عمو
حور/اسمك اي يا حبيبتي
سلمي/سلمي الدمنهوري
عماد بدهشه/معقول سلمي هانم في بيتي
ابتسمت سلمي
حور/بسمع عنك كتير اوي يا هانم كااان نفسي اقابلك واشوفك ع الحقيقه اووي
سلمي بإبتسامه/سلمي بس يا طنط هانم اي بس أنا زي بنتك بردو ولا أي
حوور بإبتسامه/ربنا يوفقك يا حبيبتي
سلمي/يارب يا طنط شكرا لتعبكوا معايا بجد مش هنسي جميلكوا واطلبوا أي حاجه لان جميلكوا كبير💙
عماد/ودا ينفع بردو أنت زي بنتي
سلمي بإبتسامه/بإبتسامه/ربنا يخليك يا عمو
همشي اناا بقا ممكن تليفونك اتصل بالحارس يجي ياخدني
أعطاها عماد تليفونه
اتصلت سلمي بالحارس وقالت له العنوان وكتبت رقمها ع تلفون عماد
سلمي/عمو ده رقمي لو احتاجتوا أي حاجه انااا في الخدمه
حوور/ربنا يخليكي يا حبيبتي
سلمي بإبتسامه/شكرا يا طنط همشي أنا بقا سعيده بمعرفتكوا
حوور/احنا أسعد يا حبيبتي ودعتهم سلمي ورحلت
عماد/طيبه اوي البنت ده مين يصدق أن ده الملكه الي الاخبار مش بيتكلموا عن حد غيرها
حوور/ربنا يوفقهااا ويسعدها بس حاسه أن في حزن كبير في عنيها
عماد/ربنا يسعدها
حوور/يارب
سلمي
كانت بتروحلهم كتير واتعرفت عليهم وحبتهم جامد بس سلمي سافرت اطاااليا سنه
عشان الشغل وبقالها سنه ونص مش شافتهم وانهارده جمعتهم الصدفه مفيش حاجه
اسمها صدفه كلو اقدار مترتبه وربنا كاتب قدر كل واحد💙
Back:-
سلمي بإبتسامه/عمو عماااد وحشتني اوووي
عماد بإبتسامه/أنت اكتر والله يا بنتي
سلمي بإبتسامه/معرفتكش والله باللبس ده وبعدين الي بيكبروا بحلوا كدا
عماد بضحكه/طنطك حوور هتضربنا احنا الاتنين
سلمي/عامله اي وحشااني اووي
عماد/الحمدلله يا حبيبتي بتسلم عليكي وهتيجي تزورك انهارده
سلمي/بجد ده وحشتني اوووي
عماد/بجد يا بنتي
سلمي/هستناها
عماد/طيب يا حبيبتي اسيبك ترتاحي اناا بقا
سلمي/تمم يا عمو باااي
خرج عماد من الغرفه ظل زين ينظر لها بشوق ولهفه
سلمي بجمود/أنت بتعمل أي هنا
لم
يسمح لها بإكمال كلامها اقترب منها وقبل ثغرها بشوق وحب قبله تعبر عن كل
معاني الحب يبث لها شوقه وعشقه امااا سلمي فلم تبادله القبله ظلت في صدمتها
حتي ابعتد زين ظلوا فتره لم يحسبها فكااان يحتاااج وبشده لهذه القبله
يحتاااج أن يثبت لنفسه انها فعلا معه انهااا ملكه هو فقد هو فقد حبيبها
ظلت سلمي تنظر له بصدمه ولكنها شعرت بشعوور غريب لم تسطتع تفسيره ولكنها احبت ذلك الشعور بشده وأخيرا تماما سلمي/أنت اي الي عملته ده
زين بإبتسامه/عملت اي يا ملاكي
احمرت خدود سلمي/أنت
زين بصحك/خلاص خلاص أنت قلبتي فراولايه كدا ليه
سلمي/أطلع برا يا زين
زين بهياام/لهووووي هو اسمي حلو كدا
سلمي بعصبيه/زيييبين برا
زين بضحك/ خلاص يا عم متزوقيش طااايب
خرج واغلق الباب ثم فتحه مره اخري وقال/راجعلك تاني يا جميل وغمز لها
ثم خرج
سلمي بإبتسامه/بحبك يا مجنون
ثم نااااامت
----------------------
تعليقات