حكاية سلمى ( الحلقة الاخيرة )

________حكايه سلمي _______




الحلقة الثلاثون والاخيرة⁩:-


بعد مرور 8 اشهر في غرفه سلمي وزين استيقظ زين بفزع ع صراخ سلمي ولكنه اعتااد فهي تقريبا تستيقظ كل يوم وتصرخ
زين بنوم/مالك يا حبيبتي
سلمي بصراخ/بموووت الحقني
زين بنوم/نامي يا حبيبتي نامي
سلمي بصراخ/قووم الحقني بمووت يازين
زين بفزع/اي في أي مالك
سلمي ببكااء وصراخ/بموووت الحقني شكلي بولد
زين بقلق وارتباك/تولدي ازاي انت لسه في التامن يا حبيبتي
سلمي بصراخ/معرفش معرفش الحقني
زين وقف ينظر حوله وقال بإرتباك وصدمه/طب أعمل اي
وبعد ما استوعب /يالهوي انت بتولدي بجد
سلمي ببكااء/الله يخربيتك يا زين انت لسه هتتصدم بقولك بولد الحقني عاااااااا
زين بقلق /حاضر حاضر
احضر زين روب طويل و لبسهولها وشالها  واتصل بمازن و شغل العربيه
بعد مده قصيره وصلوا المستشفى
زين بصراخ /ترولي بسرعه
اتت الممرضه بالترولي ووضعوا سلمي عليه
دخل مازن ولارا بسرعه
مازن/بتولد
زين/شكلها كدا
سلمي بصراخ  /الله يخربيتك يا زين ويخربيت ابنك حد قالك عايزه اخلف عاااااا
زين /اسكتي الله يفضحك يا شيخه
مازن بضحك/اتصيت يا معلم
دخلوا سلمي اوضه العمليات واصر زين يدخل معاها لكن الدكاتره منعوه وهو مقدرش يستحمل شكلها وهل بتموت قدامه ومش عارف يخفف الالامها فخرج وقعد ع الكرسي
ربت مازن ع كتفه /اجمد كدا يا باشا كل حاجه هتبقي تمام
زين بصوت ضعيف/شايفها بتموت قدامي ومش قادر اعملها حاجه يا مازن
مازن /خير ان شاء الله ادعيلها
زين/يارب
بعد مده قصيره من الصراخ سكتت سلمي بينما استمعوا صراخ مولود جديده
ابتسم زين بقلق
احتضنه مازن/مبرووووك يا صاحبي
زين بقلق/الله يبارك فيك
خرجت الممرضه وهي تحمل طفلان
الممرضه بٱبتسامه/يتربوا في عزك
حمل زين الطفلان بحذر شديد احس بإحساس غريب احساس جميل لم يعشه من قبل ولكن عاشه الآن بفضل حبيبته
زين بقلق/سلمي عامله اي.
الممرضه بٱبتسامه/الحمدلله هتتنقل اوضه عاديه دلوقتي
والاطفال حالتهم كويسه جدنن رغم الولاد المبكره
زين بإبتسامه/الحمدلله يارب ثم نظر ل طفلاه لقد اخذوا عيون حبيبته ثغرها المتكرز ابدع الله في خلقهم كانوا نسخه منها مع تفاصيل بسيطه منه
ظل ينظر لهم مده لا يعرف قدرها ويبتسم
مازن بإبتسامه/ألف مبروك يا صاحبي يتربوا في عزك
زين بإبتسامه/الله يبارك فيك عقبالك
مازن /متفكرنيييش ده كل يوم تصحيني من احلي نومه بولد بولد وهي لسه في الخامس معرفش ازاي😹🤷🏻‍♀
زين بضحك/كلهم كدا يا حبيبي😹🌚
 اقتربت لارا منهم/بتقول حاجه يا حبيبي
مازن بضحك/لا يا حبيبتي بقول ربنا معاكي يارب
زين بضحك/اخص ع الرجاله
مازن بضحك/اتهد يا عم
زين/يلا ندخل لسلمي
مازن/يلا
توجهوا للغرفه التي بها سلمي وكانت ع وشك الاستيقاظ اقترب زين منها وقبل جبينها فتحت سلمي عيناها ونظرت له بإبتسامه
زين بإبتسامه/حمد الله ع السلامه يا عمري
سلمي بإبتسامه تعب/الله يسلمك ياحبيبي
فين الولاد
اخذ زين الاولاد من لارا ومازن واعطاهم لها
سلمي بحنان/سبحان الله
زين بإبتسامه/شبهك اووي نفس العيون والشفايف والغمازه
سلمي بحب/نفس ملامحك💛
اقترب زين منها/هياخدوكي مني هياخدوا حبك واهتمامك مش عايز حد يشاركني فيكي هياخدوا حبك وحنانك هياخدوا ظلك وجمالك هياخدوا اصاله بيلادنا  ضحكت الملاك وعيون اجمل من السما هياخدوا الي عمري ما كنت القاه💛
اكملت سلمي هياخدوا سحرك وتفكيرك ويكونوا عليا بيغيروا يا سلام لو ياخدوا الحنيه منك ويخافوا عليا هياخدوا حبك وحنانك هياخدوا الي عمري ما كنت القاه🖤
احتضنها زين بشده وهمس في اذنها بحبك يا اغلي من حياتي
سلمي بحب بحبك اكتر يا اغلي من عمري🥺🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
مازن بضحك/نحن هنا يا بشر
زين بضيق/يخربيتك عيل فصيل
ضحك مازن
لارا بحب/هتسموهم اي بقا
زين وسلمي بحب/ليث وليان💙
لارا بحب/ربنا يخليهم ليكوا
الجمييييع/يارب
بعد مرور اسبوع خرجت سلمي من المستشفي وركبوا العربيه
سلمي/زين ده مش طريق البيت احنا رايحين فين
زين بحب/اصبري ع رزقك
بعد مده قصيره وصلوا الي مكان لتأجير السفن والمراكب
نزل زين وحمل ليان وحملت سلمي ليث
زين للرجل/كل حاجه جاهزه
الرجل/ايوا يازين بيه
زين/تمام
امسك زين يد سلمي وصعدوا ع مركب أقل ما يقال عنه رائع
ومزين ببلانين حمراء وسوداء ومكتوب عليه عشق الزين ظلت سلمي تنظر بزهول ثم اقتربت من زين واحتضنته بشده /بحبك اوووي🖤
زين بحب/انااا عديت مرحله الحب من زمان الحب ده مجرد وصف انااا بقيت مهوس بيكي بعشقك بمعني الكلمه
اقترب منها اكثر وقبلها بشوق
قاطعهم صوت بكاء ليث وليان
زين بضحك/خلاص عرفنا انكوا هنا شوفتي عيالك يا هانم.
سلمي بحب/هما عيال لوحدي
زين بحب/بس بردو مش هياخدوكي مني
سلمي بحب/محدش يقدر ياخدني منك اناا بتاعتك انت وبس
زين بعشق/واناا كلي ملكك يا عمري ⁦♥⁩

مش معني ان البدايات صعبه شويه ان اختيارك غلط دائما ربنا بيحطنا في اختبارات عشان يشوف قدرت تحملنا وقد أي هنقدر نتحمل ونصبر سلمي تعبت كتير في حياتها في الأول كانت يائسه ايوا بس بعد ما قربت من قربنا وربنا بعتلها الي يفوقها والي هي لارا خلاص بقت بتصبر وتتحمل لحد ما ربنا عوضها أه تعبت كتير جدنن بس في الاخر ربنا وقف معاها وبقت اسعد انسانه معاها حبيبها وولادها ونااس تحبها بجد اصبروا يا جماعه خلي دائما عندكوا ايمان ان ربنا مش بيسيب حد وانه دائما لو اخد منك حاجه حلوه ده لانه شايلك الاحسن...
-----------------------

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

تحميل لعبه تكن 3 الشخصيات كامله من ميديا فير برابطه واحد مباشر