حكاية سلمى ( الحلقة 28 )
_______حكاية سلمي_______
الحلقة الثامن والعشرييين:-
نزلت سلمي بإبتسامه/صبااااااح الخير يا انطي
والدت لارا بإبتسامه/ صبااح النور يا حبيبتي اقعدي افطري
جلست سلمي وبدأت ڤي تناول الافطااار
والدت لارا/اماال لارا فين يا سمسم
سلمي /بتاخد شاور يا انطي
لارا بإبتسامه وهي تنزل /حد بينادي يا قوم
ضحكت والدتها /يا بنتي انت مش ناويه تعقلي بقا ربنا يعينك يا مازن
سلمي بضحك/لا يا طنط متقلقيش نفس العينه😹
والدت سلمي بضحك/طب الحمدلله
جلست لارا تتناول الافطااار معهم وبعد قليل من الوقت
سلمي/انجزي يا حاجه هنتأخر ع البيوتي سنتر
لارا وفمها مملوء بالطعااام /ما اناا باكل اهو أعمل اي اكتر من كدا الله
سلمي بضحك/خلاص يا ست كخه كولي براحتك وابلعي الاول يا حيوانه
لارا بضحك/ما انت الي مستعجله يا زفته
والدت لارا/خلاص بقا انجزوا يلااا هتتأخروا يا هوانم
وقفت سلمي ولارا وقاموا بأداء التحيه العسكريه بطريقه مسرحيه /علم وينفذ يا فندم
والدت لارا بضحك/ربنا يهديكوا يا مجنانين يلاااا بقا روحوا هتتأخروا
سلمي/ككك بااااي يا انطي
والدت لارا بإبتسامه/باااي يا حبيبتي
لارا بإبتسامه/بااااي مامي
والدتها/باااي يا قلبي
خرجت لارا وسلمي وركبوا السياره وتوجهوا الي البيوتي سنتر
وصلوا الي هناك ودخلوا وجدوا فتاه تدعي شيماء في استقبالهم
شيماء بإبتسامه/اتفضلوا نورتونا يا فندم
سلمي ولارا /بنورك يا قمرز
شيمااء/اتفضلوا اقعدوا
سلمي/لا هي العروسه اناا هعمل ميكب خفيف بس
شيماء/لا حضرتك انتوا الاتنين فرحكوا انهارده
سلمي ولارا بإستغراب/ازاي يعني
شيماء/زين بيه هو الي امر بكدا حضرتك
ابتسمت سلمي حين ذكر أسمه وقالت في نفسها/هحبه اكتر من كدا اي🙁💙
شيمااء/يلااا اتفضلوا عشان نبدأ
جلست كل من سلمي ولارا وبدأت استعدادات الزفاف من بشره وشعر وميك اب ومزاح سلمي ولارا بعد مرور أربع ساعات ارتدت سلمي فستان ستان من الاعلي كااب ومنفوش من الاسفل ميك اب سمبل أحمر شفاه بالون الاحمر الصارخ كانت رائعه بفستانها البسيط ولكنه مميز كان للغايه وكأنه صمم لها وهو بالفعل صمم من اجلها طرحه جميله طويله من الاسفل وعملت شعرها ويفي فكانت فاتنه بمعني الكلمه اقل كلمه تقال انها ملاك بهذا الرداء البسيط💙🔥
أما لارا
فكانت لا تقل روعه عن صديقتها بجمالها الهادئ البريئ بعيونها العسلي المحاطه بالون الأخضر فستانها القصير من للاماام والطويل من الخلف وميكب سمبل أحمر شفاه بالون الوردي جميله للغايه تسريحه شعر كانت ع هيئه فورما جميله تااج فضي يزين مقدمه رأسهاا قدماها المائله للون الأبيض جميله للغايه
الان حاان وقت وصول العريسين دخل زين ويليه مازن وتوجه كل منهم الي عروسته اقترب زين بخطي بطيئه متساقله من حبيبته قبل جبينها برقه ثم احتضنها وهمس بأذنها بحبك يا ملاكي💙🥺
ابتسمت سلمي برقه امسك زين يدها وقبلها ثم خرج بها الي السياره المخصصه لهم
أما مازن ولارا
اتجه مازن لهاا واحتضنها وقال بإبتسامه/ الجمال ده كله ملكي لوحدي💋🖤
ابتسمت لارا بخجل/بس يا مازن
مازن بمشاكسه/عيون مازن
ثم قبل يدها برقه وخرج بها وتوجه الي سيارته وتوجه العروسين الي الفندق المقام به الزفاف دخلوا القاعه بعد السلامات والترحيب توجه زين وسلمي ولارا ومازن الي الكوشه جلست سلمي ولارا بينما توجه كل من مازن وزين وامسك كل منهم ب مايك واظلمت القاعه موسيقي هاديه بدأ زين بالغنااء
لما بتغيب عن وعيك وتعمل اشيا مش طبعك لما فجأءه تتغير يعني بتحب لما ما فيك تفرق بين الوهم والمنطق لما ما تقدر تفهم يعني بتحب
والحب ما انو عشره ما بيخلق بعد فتره لما ما فيك تسيطر لحتي تعد للعشره .....🖤
واعاد مازن المقطع ✨
اقتربت كل من سلمي ولارا منهم وامسك زين يد سلمي وقبلها واكمل وهو ينظر لها
ع فكره الحب مش احساس متل ما مفكره الناااس الحب روح بتلبسنا وبنبطل وقتا اشخااص
هايدا هو الحب بيجي لحظه بيدق القلب بيدق القلب💙🌚
والحب ما انو عشره ما بيخلق بعد فتره لما ما فيك تسيطر لحتي تعد للعشره🥺
ظلي يغني ومازن معه حتي انتهت الاغنيه اقترب زين منها واحتضنها بشده وتغيرت الموسيقي وبدأ يغني وهو يرقص معها هو مقطع ومازن مقطع
سيبي روحك وارقصي🖤
بين ايديا والمسي💛
حضني بإيديكي واضحكي💙
وع ودني ميلي واهمسي💜
آه عارفه اي في بالي عارفه نفسي في اي عايز دلوقتي اشيلك وبيتنا نجري عليه🔥
كانت تنظر له نظره لن ينساها أبدا نظره تصرخ بكل معاني العشق هو يحتضنها بشده يريد ان يدخلها بين اضلاعه يخفيها عن عيون جميع البشر يحبها بجنون وهي ايضا اكمل الاغنيه وهو ينظر في عيناها الزرقاااء
بحب 🙁💙
إيدي ع إيدك كدا ميلي ع حضني كدا انت وانا نرقص سوا ع الأرض ولا ع السما💋
آه قلبي سامعه قلبي وانت خدك عليه سامعه كل دقه فاهمه بتقول اي ؟؟🌚
سيبي روحك وارقصي بين ايديا والمسي حضني بإيديكي واضحكي وع ودني ميلي واهمسي💛🥺
انتهت الاغنيه صفق الجميييع بحراره وكان الجميع ينظر لهم منهم من ينظر بحب ومنهم من ينظر بحقد ومنهم من يحسد زين ع امتلاك الالماسه التي فعل الكثير من الرجااال لامتلاكها اشتغلت اغاني شعبي كتير وهما بيرقصوا كتير
في مكان آخر في القاعه
مجهول 1/جاهز
مجهول 2/جاهز يا باشا
مجهول1/عايزه يموت عشان يحرم مره تانيه يفكر في حاجه مش بتاعته وضحك بخبث /خلااص يا سلمي دقائق وهتبقي بتاعتي يلااا جهز القناااص واول ما تسمح الفرصه اضرب خلي بالك لازم يموت والا رقبتك هي التمن
امااا هم كانوا يرقصون بفرحه
ولم يلاحظوا الذي يحدث كانت سلمي ترقص بفرحه كبيره ولكنها احست بإنقباض في قلبها نظره ناحيه زين وجدت ضوء أحمر بسيط مصلط عليه صرخت سلمي بفزع وجرت ناحيه زين/زيييييييين
توقفت الموسيقي
صوت سلمي التي وقفت أمام زين وقعت ع الأرض بوهن
زين بصراااخ/سلمي حبيبتي مالك لاحظوا بقعت دم ع الفستااان
صرخ زين بفزع/دكتووور يا بهااايم
صوت صرااخ بكااااء ودعااااء يعم المكاااان
امسك زين يد سلمي وقال ببكاء/لا يا سلمي لا مش هتسيبيني أرجوكي لا مقدرش يا سلمي
سلمي بإبتسامه تعب وصوت ضعيف مسحت خده بتعب /بس يا حبيبي بس متبكيش زين اناا اسفه يا حبيبي بحبك ووقعت يدها
زين بصراخ/سلمي لا أرجوكي لا يا سلمي متسيبنيش
وصلت سياره الاسعاف حملوا سلمي ودخل زين معها
دقائق بسيطه قلب الجميع ينبض بخوف والفزع سيد الموقف
في مكان آخر
اسر بعصبيه/مشغل بهايم معايا اناااا سلمي بتروح مني يا حيوااااان
القناااص/اناااا آسف والله هي الي جريت عليه
امسك اسر المسدس واطلع علي رأسه وقع الرجل ع الأرض
في المستشفى مرت 4 ساعات والجميع خائف بشده زين يبكي في صمت
لارا تجلس بجوار مازن يحتضنها وهي تبكي بضعف وانهيار
خرج الطبيب جري الجميع له
زين /طمنا يا دكتور
الدكتور بحزن/البقاااااء الله
امسك زين الدكتور من لياقه قميصه وظل يضربه ويقول بصريخ/انت مجنون حبيبتي عايشه هي عايشه ووقع زين ع الأرض بضعف ..........
------------------------
تعليقات