الحلقة ٤ (حكايه سلمى)



_______حكايه سلمي________

الحلقة  الرابعه:-

وصلت سلمي المدرسة وجدت لارا تنتظرها في الخارج
ذهبت نحوها قامت لارا بإحتضانها بادلتها سلمي العناق
لارا بإبتسامه/صباح الخير يا موزتي💙
سلمي بإبتسامه/صباح المور
لارا/اخبارك اي
سلمي/تمام وأنت
لارا/الحمدلله
سلمي/يلا ندخل الطابور هيبدأ
لارا/اوك يلا
دخلوا المدرسة قابلهم اسر
اسر بإبتسامه/صباح الخير
لارا .سلمي/صباح النوور
لارا/يلا الطابور بدأ
بعد نصف ساعه انتهي الطابور وصعد الطلاب الي فصولهم وبدأت الحصص
دخل المستر احمد فصل سلمي /صباح الخير يا شباب
الطلاب/ صباح الخير يا مستر
احمد بإبتسامه/ عندي خبر حلو ليكوا
الطلاب/اي هو
احمد/هنطلع رحله الاسبوع الجاااي اسكندريه 3 ايام
صرخ الطلاب بإستمتاع/هيه
طالب/يا احلي خبر في السنه كلها
طالب آخر/ده هتبقي فشيخه جدا
لارا/اشطاا جدا نغير جو وهنتبسط جدا
سلمي بتردد/لارا أنا مش هروح
لارا/ليه
سلمي/أنا عمري ما خرجت برا القاهره يا لارا
لارا/اهو أول مره تخرجي هتكون معايا يا ستي
سلمي/أنا خايفه يا لارا مش هينفع اجي بجد
لارا بإصرار/لا هتيجي متخافيش أنا معاكي
سلمي/صدقيني أول مره أخرج من القاهره مش هقدر بجد
لارا/لا هتقدري احنا قولنا انك هتتغيري وده اعتبريها أول خطوه للتغيير
سلمي/هشوف كدا واقولك
لارا/لا هتروحي
سلمي/هشوف كدا واقولك
لارا/تمام
انتهي اليوم الدراسي وذهبت سلمي الي منزلها غيرت ملابسها الي ملابس مريحه ثم ذهبت في نوم عميق
أما عند لارا فتناولت الغداء وذهبت في نوم عميق هي الاخري
بعد 3ساعات استيقظت سلمي وارتدت تيشرت اسود ونطلون أسود وشوذ اسود وذهبت الي الطبيب النفسي الخاص بها دخلت العياده
سلمي/لو سمحت عندي موعد مع دكتور جاسر
العامله/تمام يا فندم اتفضلي ارتاحي لحد ما المريض الي جوا يخلص
سلمي/تمام
بعد ربع ساعه دخلت سلمي الي دكتور جاسر
جاسر بإبتسامه/اذيك يا سلمي
سلمي/تمام
جاسر/دائما اتفضلي اقعدي
جلست سلمي
جاسر/اتكلمي يا سلمي احكيلي كل الي حصل معاكي من اخر مره جيتي هنا
حكت له سلمي كل شئ وحكت له عن انتقالها لمدرسه جديده وعن لارا واسر والمدير والرحله
سلمي/دكتور هو أنا لو طلعت الرحله ده هيحصل حاجه ولا اطلع عادي !!
جاسر بإبتسامه/لا يا سلمي أنا مع لارا في وجهه نظرها انت لازم تتغيري فعلا ولازم تبقي قويه واول خطوه في التغيير ده هي الرحله
سلمي /تمام كفايه كدا انهارده
جاسر/تمام اشوفك المره الجايه وتكوني اتغيرتي للاحسن🙂
سلمي /تمام باااي
خرجت سلمي من العياده وقررت ان تتغير فعلا
واول حاجه هتغيرها طريقه لبسها واللون الأسود الوحيد الي بتلبسه واسلوبها وطريقة كلامها وشخصيتها قررت تغير كل حاجه فيها للاحسن وصلت سلمي المنزل وطلبت من الدادا سعاد النزول معها للمول
استغربت سعاد بشده لأنها أول تشتري هدوم لنفسها أو تنزل مووول أو كدا
ولكنها ابتسمت ودعت لها بالتوفييق والسعاده في حياتها
ذهبوا وذهبت لارا معهم بعد اتصال سلمي بها ووافقت لارا الي المووول واشتروا الكثير من الملابس الملونه كانت سلمي سعيده جدنن لأنها ستتغير بعد 17 سنه من الكأبه
انتهوا من شراء الملابس ثم توجهووا الي كافيه ليتناولوا الغداء
لارا /هتاكلوا اي
سعاد/زيكوا
سلمي/أنا بيتزا جمبري وبيبس
لارا/تمام
جاء النادل وطلبوا بعد نصف ساعه جاء النادل مره اخري وضع الطعام ع الطاوله ثم ذهب اتنتهوا من تناول الطعام وذهبوا ولم يخلوا الجو من مرح لارا المستمر وجعلتهم يضحكون كثيرا بس عفويتها
وصلوا المنزل كانوا متعبون للغايه فذهبوا في سباات عميق
أما في فرنسا كان زين يخطط لطريقه انتقامه من عزت الدمنهوري
__________________________
الحلقة التالية

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

تحميل لعبه تكن 3 الشخصيات كامله من ميديا فير برابطه واحد مباشر