الحلقة ه (حكاية سلمى )


_______حكايه سلمي________


الحلقه الخامسة:-

تسريع احداااث

في صباح يوم جديد استيقظت سلمي بنشاط وابتسامه جذابه ع وجهها لاول مره نظرت لنفسها في المرأه وابتسمت ثم قالت/أخيرا حياتي هتتغير وهعيش حياه طبيعيه زي باقي الناس الطبيعيه ثم توجهت الي الدولاب واخرجت فستان أبيض قصير يصل الي قبل الركبه بقليل  عملت شعرها ويفي ووضعت لمسات خفيفه من الميكب لأنها لا تحتاج فجمالها طبيعي وارتدت صندل اسود بكعب بسيط لان طولها رائع نظرت لنفسها في المرأه وابتسمت بثقه ثم نزلت الي الاسفل

سعاد ابتسمت بشده عندما رأتها وذهبت في اتجاهها واحتضنتها

سعاد/اي القمر ده

ابتسمت سلمي /دادا حضرتيلي الشنطه

سعاد/اه يا حبيبتي حضرتلك شنطه الهدوم والاكل وكل حاجة هتحتاجيها هناك

سلمي بإبتسامه/ربنا يخليكي يا دادا مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي

سعاد/ويخليكي يا حبيبتي

يلا بقا عشان الباص زمانوا ع وصول عشان عم لطفي يلحق يوصلك

سلمي /تمام ثم احتضنتها وقالت/هتوحشيني اوي يا دادا مش عارفه ال3 أيام دول هيعدوا ازاي من غير ما اشوفك

سعاد/والله هتوحشيني اكتر روحي اتبسطي

سلمي/اوك باي يا حبيبتي

سعاد/باااي

استقلت سلمي السياره واوصلها عم لطفي الي امام المدرسة حيث ينتظرهم الاتوبيس كل من يراها يندهش من شده جمالها لأنها كانت جميله بمعني الكلمه

أول لما لارا شافتها جريت عليها وحضنتها جامد

لارا/اي الجمال ده كنت مخبياه فين يا بت أنت عايزه تشقطي كل المزز ومش تسيبيلي حاجه

سلمي بإبتسامه/اشقط المزز يخربيتك 😹😹🤦‍♀

لارا بمرح/الله اكبر ده بقت بتضحك وتهزر

سلمي بفخر /يا بنتي أنا فرفوشه اصلا بس الظروف بتكبت المواهب بقا😹

لارا/طب يلا يا فرفوشه قدامي

سلمي بإبتسامه/يلا

صعدوا الي الباس تأكد المرافقون من وجود جميع الطلاب ثم انطلق البااس

كان الجميع صامت لا يتحدث لم يعجب لارا الوضع قامت وقالت/موكا الطبله

اعطتها موكا الطبله أخذت لارا تدق ع الطبله وتغني وجميع من في الباص  بدء يسقف

لارا بصوت عذب/أشوف فيك يوم ع الي أنت عملته فيا لما أنت غدرت بيا الي بترضاه عليا أنا برضاه عليك شاركتها سلمي الغناء ثم قالت لارا /نغني اي تاني

اسر بمرح /يلا يا خليل

لارا وسلمي واسر وجميع من في البااص ولارا بتطبل/عايم في بحر الغدر شط النداله مليان بقلوب مليها الشر والبر مالوا

ظلوا يغنون تارا ويلقون النكات تارا ويمزحون تارا ثم نام الجميع بسلام بعد مرور ساعتان وصل الباص الي عروس البحر المتوسط مدينه الاسكندريه نزل الجميع أمام الاوتيل الذي سيوقيمون به الثلاث ايام كانت لارا وسلمي وفتاه اخري تدعي ليلي في نفس الغرفه توجه الجميع الي غرفهم وقاموا بتغيير ملابسهم الي ملابس السباحه أرتدي سلمي مايو بالون الأسود وارتدت فوقه فستان من نفس الون أما لارا فارتدت مثلها ولكن بالون الاصفر كانوا فاتنات بمعني الكلمه ثم نزلوا الي الشاطئ جلسوا قليلا ثم قالت لارا هو احنا جايين نقعد يلا نتصور وبعدين ننزل البحر

سلمي /اشطا يلا

فضلوا يتصورا ويعملوا حركات كيوته جدا ⁦وبعدين قلعوا الفساتين ونزلوا المايه

لارا وقامت بالرش ع سلمي /خدي ده ثم ضحكتك

قامت سلمي بالرش ع لارا ولكن من سوء حظها كان اسر يتوجه نحوهم فجائت المياه عليه

اسر بمرح /بقا كدا ماشي ورش عليها

سلمي بضحك /مكنتش اقصدك ياعم

اسر رش عليها وع لارا وهما كمان رشوا عليه وفضلوا يرشوا ع بعض لحد ما تعبوا وبعدين طلعوا من المايه ونادا اسر ايهاب

اسر/اي رأيكوا نلعب طايره

لارا /اشطا

سلمي/اوك

ايهاب/يلا

احضروا الكره ونصبوا الشبكه

اسر/باقي توزيع الفرق

لارا/أنا وسلمي وأنت وايهاب

الجميع/تمام

ثم بدأوا اللعب

سلمي وهي بتضحك وبتتنطط/هيه هيه جوووول مين جاااب جول ناااو

قامت لارا بتغفيلها لأنها كانت كيوته جدا وهي بتتنطط وتضحك وضحكتها حلوه بغباء

وحضنتها وفضلوا يضحكوا مع بعض

وبعدين وقفوا سلمي بإحراج/سوري انفعلت شويه

اسر بمرح/شويه بس قولي شويتين تلاته😹😹

سلمي ببرود/دمك مش خفيف ع فكره

ايهاب/بوووم بوووم بوووم أحلي قصف جبهه ده ولا اي عااش يا جدع

سلمي بإبتسامه/حبيبي يا ابو الصحااب

اسر بحزن مصطنع/هو الحفله عليا انهرده ولا اي😹🤦‍♀

سلمي بمرح /تقريبا كدا

اسر/مسامحك يا ستي مش هعمل حاجه

سلمي/متقدرش تعمل حاجة اصلا

ايهاب/واو تاني قصف جبهه يا اسر في نفس الخمس دقايق عااش ياسطا والله😹😹

انفعل اسر ربتت لارا ع يده بمعني اهدأ ولا تتحدث

اسر بمرح/حصل خير مقبوله يا سمسم يلا نطلع عشان نصحي باليل

الجميع /يلا

سلمي /اسر

اسر/نعم

سلمي/كنت بهزر ع فكره سوري لو ضايقتك

اسر /مفيش حاجه ياسطا يلا اطلعي نامي

سلمي/تمام يعني مش زعلان

اسر/لا مش زعلان

سلمي/لا شكلك زعلان حتي مكشر ازاي ومضحكتش وأنا بكلمك

ابتسم اسر

سلمي بمرح/ايوا كدا يلا باااي

اسر بإبتسامه /باااي

ذهبت سلمي الي غرفتها وذهبت في نوم عميق والجميع كذالك

في فرنسا

يرن هاتف زين رد ثم بدء يتحدث بعصبيه /أنت مجنون ازاي حصل الكلام ده أنت متأكد من الي بتقوله ده

الطرف الآخر/ايوا يا فندم

أغلق زين الخط وجلس يبكي لثاني مره بحياته

زين/ليه يا بابا عملت كدا ليه تسيبني ليه ده كله بسببك يا عزت الكلب

ثم قال بغل والله لوريك لو مش خليتك تتمني الموت ومتطلهوش مبقاش أنا زين الدمنهوري


عند سلمي استيقظت فوجدت الجميع ما زال نائم فا ارتدت ملابسها وذهبت الي الشاطئ وجلست أمامه وظلت ترمي الصخور به تارا وتنظر للنجوم تارا احست بدمعه ساخنه ع خديها مسحتها بسرعه وقالت/سلمي انت قولتي مش هتعيطي تاني متنسيش كلامك ثم ظلت تتأمل النجوم

___________________


الحلقة التالية

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

تحميل لعبه تكن 3 الشخصيات كامله من ميديا فير برابطه واحد مباشر