الحلقه٢ (حكاية سلمى)
_______حكاية سلمي______
لارا/بليز يا سلمي
سلمي / لارا أنا متعودتش احكي لحد ولا أتكلم مع حد كل حاجة كانت بتحصل معايا بخليها في قلبي وبس
لارا/طيب يا ستي هحكي أنا الاول
سلمي/اوك
لارا /أنا لارا عندي اخ أصغر مني وبابا وماما منفصلين وبعيش مع كل واحد فيهم اسبوع بحب الميوزك جدا والاكل وحياتي كويسه نوعا ما ومبسوطه الحمدلله دورك بقا
سلمي/ أنا سلمي معنديش اخوات حياتي كلها كأبه وزعل وقهر وبكره حياتي جدا وحاولت اخلص منها كذا مره دخلت مصحه نفسيه 7 سنين بحب الملاكمه وبقالي خمس سنين بتدرب انا كتومه جدا وعمري ما كان عندي صحاب أول مره اكلم حد اصلا مدرستي القديمه كله كان بيقول عني غريبه اطوار أو مجنونه بس أنا مش مجنونه بس حياتي هي الي اجبرتني أكون كدا. كانت سلمي تتحدث بحزن دفين نظرت لها لارا بشفقه ثم احتضنتها بشده بكت سلمي ولارا بشده لاول مره تبكي سلمي امام شخص ماعدا دادا سعاد
لارا بدموع/أنت شوفتي كتير في حياتك
سلمي /عادي اتعودت
لارا بتساؤل/طيب مامتك وباباكي فين ؟!
ضحكت سلمي بسخريه ثم قالت/موجودين
لارا/ازاي يعني
سلمي/لا وماما بيكروهوني وحكت لها كل المعاناه التي تعرضت لها في حياتها
لارا بشفقه/ياااه يا سلمي انت شوفتي كتير في حياتك بس متقلقيش ربنا كبير سلمي
سلمي /نعم!
لارا/أنت بتصلي؟؟!
سلمي/لا
لارا/بتهزري صح
سلمي/لا أنا بجد عمري ما صليت
ولا اعرف يعني اي صلي ولا اعرف اي حاجه عن دينا كنت بشوف دادا سعاد ساعات وهي بتصلي بس أنا مبعرفش
لارا بإبتسامه/تمام متقلقيش أنا هعلمك
سلمي/لارا أنا مش زي ما أنت فاكره أنا مش الصاحبه الي بتتمنيها أنا مش بعرف اتعامل مع الناس حتي ولا عمري اتعاملت معاهم
لارا/أنا حباكي كدا وبعدين أنت مش مديه نفسك حقها اصلا
سلمي بتساؤل/ازاي
لارا/سلمي انت طيبه جدا وقلبك أبيض وشكلك جميل جدا مشاء الله وعندك مميزات كتير جدا
سلمي /دا من زوقك بس
لارا/بس يا بت أنا مبجاملش
سلمي ببرودها المعتاد/طيب
لارا بتساؤل/سلمي تقبلي تبقي صحبتي الوحيده وبيستي ونحكي لبعض كل حاجه ونشارك بعض بهمومنا قبل افراحنا ونبقي اكتر من اخوات
ابتسمت سلمي وحركت رأسها ب نعم
احتضنت لارا سلمي وبادلتها سلمي العناق
لارا بإبتسامه/صدقيني هكون قد ثقتك ده
سلمي /متأكده من كدا
هزت لارا رأسها بمعني نعم
لارا/يلا بقا البريك خلص والحصه هتبدأ
سلمي/يلا
وذهبوا الي الفصل
في مكان آخر بعيدا عن مصر
في فرنسا بالتحديد في غرفه ذات طابع فرنسي راقي صوت منبه عالي /تيت تيت تيت
زين بعصبيه/اوووف بس بقا وقام بإطفاء المنبه ثم ذهب ااي النوم مره اخري
في الأسفل في غرفه تناول الطعام
مني /هديه هديه
هديه/نعم يا مني هانم
مني/زين صحي ولا لسه
هديه/لسه يا مني هانم
مني/طب اطلعي صحيه
هديه /حاضر يا مني هانم
صعدت هديه الي غرفه زين طرقت الباب لا جواب هدخلت
هديه/زين بيه زين بيه
زين/اممممم
هديه/زين بيه زين بيه
زين/نعم عايزه اي
هديه/مني هانم بتقولك قوم يلا عشان عوزاك
زين/تمام هاخد شاور وانزل
دخل زين الحمام وأخذ شاور وارتدي ملابس مكونه من جينز اسود وقميص أبيض وشوذ أبيض ووضع عطره المفضل وقام بتصفيف شعره ثم خرج من الغرفه
ينزل شاب وسيم في منتصف عقده الثاني الدرج
زين بإبتسامه/صباح الخير يا ماما
مني/صباح الخير يا حبيبي
Stop(مني سيده اعمال في نهايه عقدها الرابع تتصف بالجمال الشرقي واناقتها الشديده فكانت تبدو كا إمرأه ببدايه عقدها الثالث.
زين عاصم الدمنهوري شاب وسيم بعيون عسليه حاده كاعيون الصقر وبشره تميل للقمحيه رجل اعمال في منتصف عقده الثاني)
مني /زين هننزل مصر اخر الشهر
لمعت عيون زين /تمام يا ماما
زين في نفسه/واخيرا يا عزت هاخد بطاري منك
________________________
الحلقة التالية |
تعليقات