حكاية سلمى ( الحقة 26 )
______حكاية سلمي ______
الحلقة السادس والعشرين:-
صباااح يوم جديد💙🔥
استيقظ زين قبل سلمي وجدها ما زالت نائمه وتمسك يده كانت تنام ع سرير المستشفى وزين يجلس ع كرسي بجانبها نظر زين لها بحب ثم اقترب منها وطبع قبله سطحيه ع شفتاها الكريزيه ثم جلس بجانبها ع الفراش وامسك يدها وظل ينشر قبلات سطحيه ع جميع انحااء وجهها تمللت سلمي بضيق ظناً منها إن هذا ذباب وظلت تضع يدها ع وجهها وزين يقبلها في مكان آخر حتي فتحت عيناها نظر لها زين بإبتسامه حب وقال/صبااح الخير يا ملاكي💙🥺
لم ترد سلمي عليه نظرت في الاتجاه الاخر بينما اقترب زين منها وقبل شفتاها مره اخري ولكن قبله سطحيه رقيقه ثم بدأ يتعمق بها وهي فقد تنظر له لم تبادله ابتعد زين عنها بإبتسامه وقبل وجنتها بينما قالت هي بصوت جاد وحازم /لو سمحت الي حصل دلوقتي ميتكررش تاني والا هيبقي ليا تصرف تاني معاد صدقني مش هيعجبك خالص😒
ابتسم زين واقترب منها مره اخري وقبلها بسرعه ع شفتاها وقال بمشاكسه/هتعمل اي بقا
سلمي بضيق/انت قليل أدب
غمز لها زين وقال/معاك انت بس يا جميل
احمرت وجنتي سلمي بشده ولم ترد وظلت تلعن نفسها لانها تضعف امامه ولا تستطيع الرد
ظل ينظر في عينيها وكأنه يحفر ملامحها في قلبه يتمني ان يذوب هذا الجليد الذي بينهم قريبا حتي يعيشا معا بمحبه دون مشاكل ولا اوجاااع وهموم حب فقد وتفاهم ومشاكسه تمني حياة هادئه بجوار محبوبته فقد يتمني مسامحتها له يعرف إن هذا ليس سهلا مطلقا فهو جرحها كثيرا و حتي الان هي لا تعرف السبب لا تعرف لماذا فعل كل هذا فقرر بداخله مصارحتها بكل شئ عندما تتحسن صحتها وتخرج من المستشفى قطع تفكيره طرقات الباب
زين/اتفضل
دخلت امرأه بشوشه تبدو بال50 من عمرهاا
حور بإبتسامه واحتضنت سلمي/حمدلله ع السلامه يا بنتي
سلمي بإبتسامه/الله يسلمك يا طنط
حور/عامله اي يا حبيبتي دلوقتي
سلمي بإبتسامه/الحمدلله انت اخبارك وحشاني جدا والله ومراد وسالي و جودي عاملين اي
حور بإبتسامه/الحمدلله يا حبيبتي كلهم بخير زعلوا جدا لما عرفوا الي حصلك وللاسف معرفوش ييجوا عشان انت عارفه شغل مراد وانهارده مسافرين دبي زمان الطياره طلعت دلوقتي
سلمي بإبتسامه/ربنا معاهم
حور بإبتسامه/يااارب مين دا يا بنتي
سلمي /ده ط......
قاطعها زين قائلا بإبتسامه/جوزها
حور بإستغراب/هو انت متجوزه يا سلمي
سلمي بضيق/ده موضوع كبير كدا يا طنط
حور/طيب يا حبيبتي المهم تكوني كويسه
سلمي/الحمدلله
حور/دايما يا بنتي اسأذن أنا بقا
سلمي/ليه يا طنطي خليكي
حور/يادووب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وانت يا بني خلي بالك منها
زين بإبتسامه/بس كدا انت تؤمري
حور بإبتسامه/ربنا يخليكوا لبعض يا بني
زين بإبتسامه/يارب وامسك يد سلمي
وسلمي شويه وهتتفجر
ضحك زين بخفوت ع شكلها
حور/مع السلامه يا حبايبي
زين/مع السلامه
خرجت حور بينما سلمي ابتعدت عن زين وقالت/انت ازاي تحط إيدك ع كتفي كدا انت نسيت نفسك ولا اي
زين بحزم/لا منستش نفسي اناا جوزك يا مدام واعملي حسابك هنطلع من المستشفى ع فيلتنا
سلمي /مخدتش رأيك ها روح فين وبعدين انت جوزي مؤقتا وكام يوم وهنطلق
امسك زين معصم سلمي بقوه وقال بصوت مخيف للغايه/لو سمعت بتجيبي سيرة الطلاق ع لسانك تاني صدقيني هعمل حاجه مش هتعجبك يا سلمي
بلعت سلمي ريقها فأول مره تراه غاضب بهذا الشكل فقررت عدم استفزازه حتي لا يأذيها ولكنها لا تعلم انه لا يقدر ع ايذائها فهي روحه لا يقدر ع ايذاء روحه
سلمي/لو سمحت سيب إيدي
زين/لا
سلمي بألم / بتوجعني
خفف زين قبضته ع يدها واحتضنها وقال بجوار اذنها/اناا آسف يا حبيبتي مكنتش اقصد
لم تتحدث سلمي بل ظلت في حضنه حتي سمعت صوت لارا/ بتخونيني يا سلمي ثم قالت بتمثيل بتعشميني وبعد كدا تخلي بيا آه قلبي الصغير لا يتحمل
ضحكت سلمي رغما عنها وفتحت يدها بينما اتجهت لارا نحوها ورمت نفسها في حضن سلمي وظلت تبكي وتقول/انت وحشه اصلاا مش بكلمك وضربتها بخفه وقالت ببكاء ازاي تعملي فيا كدا مش قولتي انك هتفضلي معايا علطول ليه كنت عايزه تسيبيني ليه يا سلمي
احتضنتها سلمي وظلت تربت ع ظهرها وتقول بهمس بس بس يا حبيبتي اهدي انااا معاكي اهوو وزي القرده ومش هسيبك ابدا
لارا بإبتسامه طفوليه/بجد
سلمي بإبتسامه/بجد واحتضنتها مجددا
زين/يا بختك يا لارا
ضحك كل من مازن ولارا بصوت عالي بينما خجلت سلمي
سلمي لتغير الموضوع/انااا هخرج انهارده
زين بحزم/مفيش خروج غير لما تبقي كويسه والدكتور يقول
سلمي بضيق /اظن انا مخدتش رأيك
زين بحزم/سلمي الي قولته يتنفذ من غير نقااااش
سلمي متجاهله حديثه/لارا جبتيلي هدوم معاكي
لارا/ايوا خدي واعطتها كيس به ملابس دخلت سلمي الحمام وغيرت ملابس المستشفى الي فستان قصير باللون الوردي ورفعت شعرها ديل حصاان
وخرجت
سلمي /يلاا اناا جاهزه
زين/طيب يا سلمي انت الي جبتيه لنفسك واتجه نحوها وحملها وخرج بها كانت لارا ستلحق بهم ولكن امسك مازن يدها وقال/سيبيهم يحلوا مشاكلهم مع بعض
لارا/تمم يلا
مازن بمشاكسه/يلا اي مش هنتجوز بقا وغمز لها
لارا/ما احنا متجوزيش
مازن بضحك/لا اقصد فرح احنا كاتبين الكتاب بس لسه متجوزناااش
لارا/لما سلمي صحتها تتحسن
مازن/اوك يلااااا
احست لارا ببرودها فا اقتربت منه وقبلت وجنته بخفه
مازن بصدمه/يعني يوم ما تتجرئي وتعمليها تكون في الشااارع يا حظك الأسود يا مازن انااا عارف الواد زين نبر في الجوازه ده
ضحكت لارا بكل صوتها
مازن بهيااام/ضحكت حلوه اوي ع فكره
لارا بإبتسامه ودلع/ميرسي🔥
مازن بضيق/يلا يا لارا يلا مش لاقيه تتدلعي غير في الشارع يلا بدال ما أعمل حاجه غلط في نص الشارع ونتاخد اداب بقا
لارا بضحك/يلااااا
اماااا عند سلمي بعد ان حملها زين ظلت تضربه/نزلني نزلني يا زين هصوت والم الناااس يا زييييين نزلني
زين/هتصوتي تقولي اي جوزي خاطفني ولا اي😹🤦♀
سلمي/نزلني
اجلسها زين في السياره
وغلق الباب
وانطلق الي فيلته.
سلمي/مش هروح معاك في حته يا زين رجعني بيتي
زين/لا
سلمي/زيييين رجعني
زين/لا
اقتربت سلمي منه وظلت تلعب في الدركسيووون
زين/اعقلي يا بنت المجنونه هنعمل حادثه يا لهوي
وسلمي لم تكف بل ظلت تلعب به
حتي اوقف زين السياره فجأه فارتدت سلمي للامام وصدمت رأسها.
زين بصوت مرعب /وكمان مش حاطه الحزام دا انت ليلتك سووودا
سلمي بخوف /هتعمل اي يا زيييين
----------------------------
تعليقات