حكاية سلمى (الحلقة 14)
________حكاية سلمي_______
البارت الرابع عشر:-
زين بصدمه/أنت
سلمي بصدمه/أنت
ظلوا ينظرون لبعض بصدمه وصمت
عزت/أنتوا تعرفوا بعض ولا اي
زين /اه
عزت /تمم
رن هاتف عزت فذهب ليجيب
سلمي/بص يا عم أنا مش هتجوز شوف وحده تانيه تمام
زين/اممممم اي السبب
سلمي بعصبيه/مش عايزه اجوز هو بالعافيه يعني
زين محاولا التحكم في اعصابه لأنه يكرهه الصوت العالي
/تمم
صعدت سلمي الي غرفتها
بينما زين شعر بإضطراب في مشاعره لأن سلمي تعتبر حبه الأول ولكن لعب القدر لعبته وجعلها ابنة الد اعداء زين ليس لها ذنب ولكن هذه لعبة القدر
هل ستراجع زين عن مخططه ام سيكمل يلا نكمل
اتي عزت
عزت/تمام الخطوبه كمان يومين هنا في الفيلا
زين/تمم ثم القي التحيه وخرج أنطلق زين بسرعه جنونيه بعد مده وقف في مكان شبه صحراء
نزل من السيارة وظل يبكي كالطفل الضائع ثاني مره يبكيفي حياته /ليه كدا يارب ليه ليه هأذي الانسانه الوحيده الي حبيتها ليه كدا بس مينفعش اتراجع عن قراري مهما كان حتيلو حبيبتها ابوها السبب في دمار حياتي مينفعش أحبها مينفعش وظل ع هذا الحال حتي هدأ ثم توجه الي منزله
أما سلمي بعد ذهاب زين صعد عزت غرفتها
عزت/اعملي حسابك كتب كتابك بعد يومين
ضحكت سلمي بسخريه/ده في احلامك الورديه
اقترب عزت منها وصفعها/اتعلمي تتكلمي معايا ازاي يا بنت رشا عشان مش اوريكي الوش التاني
ثم تركها وخرج
اما سلمي فأبتسمت بسخريه ع حالها /هتجوز اه هتجوز وأنا لسه مدخلتش كليه وكمان أي واحد معرفوش. ومش شوفته غير كام مره كويس كويس
ثم بكت بشده وقالت كفايه تعبت تعبت بقا والله تعبت ليه دائما كدا أنا ما صدقت بدأت اتغير حرام حرام💔
وظلت تبكي حتي اخرجت الشحنه السلبيه من داخلها وهدأت ثم امسكت الهاتف وقامت بالاتصال ب لارا وحكت لها كل ما حدث
لارا/اهدي يا حبيبتي بكره هجيلك ونشوف حل
سلمي/تمم هنام أنا لاني تعبانه بجد
لارا/تمم يا حب
ثم اغلقت الخط ونامت
صباح اليوم التالي
ذهبت سلمي ولارا الي النادي
لارا/سلمي مفيش حل غير تقنعي زين
سلمي/عندك حق
لارا/بس بصي يا سلمي هقولك حاجه بس متضايقيش
سلمي/اوك
لارا/بصي هو باباكي كدا كدا حط في دماغه خلاص موضوع الجواز فا أنت. لو مش اتجوزتي زين هتتجوزي واحد تاني وممكن واحد مش كويس أو كدا فاهمه فأنا من رأي تدي زين فرصه لأنه بجد شكله بيحبك اووي
سلمي/بيحبني ازاي
لارا/زي الناس يا سلمي
سلمي/يا بنتي احنا شوفنا بعض بالعدد 10 مرات
لارا/مش بالوقت صدقيني بس من المواقف الي حصلت حسيت انه مهتم بيكي بجد وبيحبك
حاولي تديه فرصه
سلمي/يا بنتي أنا مش رافضه زين نفسه أنا رافضه الفكره عموما مش عايزه اتجوز والجو ده وبعدين أنا لسه صغيره جامد ع الجواز
لارا/مهو باباكي حاطط الحوار في دماغه يبقي هينفذه ده قصدي بس.
سلمي/تمام هفكر كدا
لارا/وبعدين يخربيتك ده الواد مز فشخ يعني كفايه عنيه حاجه تانيه لوحده هييييح
سلمي بضحك/ما تروحي تتجوزينه بالمره يا بنتي اي
لارا/أنت بتغيري ولا اي يا بطه
سلمي /مش هرد عليكي عشان أنت مخك متركب شمال اصلا
لارا/مقبوله يا ستي المهم فكري لأن كتب الكتاب بكره مفيش مفر يا معلم يا ايما تحبيه زي ما بيحبك وتعيشوا في ثبات ونبات يا ايما تنكدي ع امه العيشه وهو كذلك وتعيشوا في جهيم عادي جدنن شوفتي سهله ازاي
سلمي/لارا مش عايزه اسمع صوتك تاني أنت عيله قفيله وبتفصلي امي يعني
لارا/الحق عليا بنصحك😹
سلمي/بس يا بابا اهدي 😹
لارا/شيفاني بشد في شعري ولا اي يا بت
سلمي/أنا قولت حاجه
لارا/بحسب
سلمي/طب يلا اناا هخلع بقا
لارا/تمم باااي
سلمي/بااااي
ذهبت سلمي تدريب الملاكمه وبعد ساعتين توجهوا الي المووول
اشترت لارا فستان فيروزي قصير رقيق للغايه وصندل فضي
أما سلمي اشترت فستاان بالون الموف طويل كب ضيق من الاعلي حتي بعد فخذها.
وصندل اسود
ثم توجهوا الي منازلهم
-----------------
تعليقات