حكاية سلمى ( الحلقة 17)
_______حكاية سلمي_______
الحلقة السابع عشر:-
بعد مرور اسبوعين من الخروجات والفسح وبالتالي قضاء وقت اكثر مع زين تعرفت سلمي ع شخصيته واحبتها واحبت ملامحه الرجوليه وضحكته الخاطفه للانفاس ومرحه الدائم وطريقه كلامه احبت كل شئ به نعم أحبته وبشده وهو ايضا أحبها بشده تخطت كل مراحل الحب احب جمال عينيها الزقاء الصافيه في ضوء النهار بينما في الليل تتحول للازرق الداكن احب ضحكتها الملائكيه التي تخطف انفاسه احب عصبيتها بشده لأنها تزداد جمال عندما تتعصب أو تتضايق من شئ أحب كل شيء بها لأنه قرر تأجيل انتقامه بعد زواجهما الذي سيتم غدا
وستنتهي ايااام سعادتهم
استيقظ بطلتنا بنشاااط وهناك ابتسامه جميله تزين ثغرها المتكرز كان تشعر بسعاده كبيره لأنها ستقضي الباقي من حياتها مع حبها الوحيد وسر سعادتها في الاسبوعين الماضيين قامت بروتينها اليومي ثم امسكت هاتفها وقامت بالاتصال بصديقتها الوحيده لارا
سلمي بإبتسامه/مورننيج يا حب
لارا بفرح/الله الله اي سر الروقان ده بقا
سلمي /تعالي وأنا احكيلك
لارا/كدا كدا أنا كنت جيالك اصلا وطلعت من البيت خلاص خمس دقائق وأكون عندك
سلمي/تمم باااي
لارا/باااي
لارا بإبتسامه /تقريبا كدا شكوكي صح
وصلت لارا منزل سلمي ودخلت غرفتها
لارا بفضول/احكي بقا لاني هموت من الفضول
سلمي بإراتباك/لارا أنا اليومين دول بقيت غريبه مش عارفه اي الي بيحصلي لما بشوفه بجد بحس قلبي عايز يخرج من مكانه من كتر ما بيدق وايدي بترجف لما بشوفه بيضحك بحس اني فرحانه اوي واضحك من غير سبب بحب اهتمامه بيا ومكلماته وهزاره وطريقه كلامه هو اي الي بيحصلي أنا مكنتش ضيقاه
لارا بصفير/اوباااا أنت وقعتي ومحدش سمااا عليكي يا برنس
بتحبيه يا هبله بتحبيه جدنن كمان وهو كمان بيحبك جدنن أنا بلاحظ نظراته ليكي ولمعان عنيكوا لما بتشوفوا بعض
سلمي/هو بجد بيحبني
لارا بإبتسامه/دا واقع لشوشته اصلا بيحبك جدنن كمان
ابتسمت سلمي
لارا بمرح /اوعدنا يارب
سلمي/يارب
لارا/سلمي انت مفروض تقولي لزين انك بتحبيه
سلمي /لا طبعا أنت هبله
لارا/لا هتقوليلوا بصي قوليلوا يوم الفرح
سلمي بإبتسامه/تمم
لارا/قومي بقا هاتيلنا اي حاجة ناكلها لاني جعانه جدنن يعني
سلمي/حاضر ثواني
نزلت سلمي واحضرت توست ونوتيلا وقهوه
لارا/الله عليكي بجد
سلمي/اي خدعه
لارا/ههههه
سلمي/انجزي عشان ورانا حاجات كتير لسه هنروح السنتر عشان الماسكات والشعر
لارا/يا ماما أنت مش محتاجه اصلا أنت قمرز لوحدك
ابتسمت سلمي وقالت/انجزي بس
انهت لارا الفطووور وتوجهوا الي الستنر وبعد 4 ساعات من وضع الماسكات والاعتناء بالشعر رن هاتف سلمي امسكت الهاتف و ردت
زين بإبتسامه/صباح الخير يا ملاكي
سلمي بإبتسامه/صباح الخير
زين/عامله اي
سلمي/تمام وأنت
زين /بخير طول ما أنت بخير
ابتسمت سلمي
زين/بتعملي اي
سلمي/أنا في السنتر مع لارا
زين/اهاا تمم قبل ما تخلصوا رنوا عليا
سلمي /السواق هيروحنا بلاش تتعب نفسك
زين/تعبك راحه يا ملاكي
ابتسمت سلمي/تمم تعالي كمان نص ساعة
زين بإبتسامه/حاضر
سلمي/باااي
زين/باااي يا ملاكي.
اقفلت سلمي الخط ووضعت يدها ع قلبها وابتسمت
لارا/الحب بيعمل اكتر من كدا 😹🤞🏻
ضحكت سلمي معها
بعد نص ساعة حضر زين واتصل ع سلمي
زين /أنا بره يا حبيبتي
دق قلب سلمي عندما سمعت كلمه حبيبتي وابتسمت /تمام احنا هنخرج اهوو
زين/تمم
خرجت سلمي ولارا اقترب زين منها واحتضنها تفاجأت سلمي ولكنها استمتعت بهذه اللحظه فصل زين العناق وسلم ع لارا
زين/يلا بقا هتروحوا فين
لارا/نروح
زين/لا يلا نخرج في أي حته
لارا/لا اخرجوا انتوا أنا هروح
سلمي/لا تعالي معانا
لارا/لا هاخد شاور واناااام مش قادره بجد
سلمي/خلاص روحي زين ممكن توصلها
زين/أكيد يلا
ركبوا السياره وتوجهوا الي منزل لارا ثم الي مطعم راقي جميل
زين بإبتسامه/تحبي تروحي شهر عسل فيين ؟؟
سلمي/عادي مش هتفرق كتير
زين/اي رأيك روما أو فرنسا
سلمي /اي رأيك مطروح نفسي اروحها بجد بيقولوا جميله جدنن
زين/مش هينفع لاني عايز أتابع الشغل من هناك ممكن نروح مطروح اسبوع بعد شهر العسل
سلمي بإبتسامه/تمم دن
زين/تمم
تناولوا طعامهم ثم قال زين/يلا اروحك بقا عشان بكره يوووم طويل سلمي /اشطاا يلا
اوصلها زين الي المنزل وكان مشتت الافكار لن يتحدث معها كثيره اوقف زين السيارة فتحت سلمي الباب وقبل ان تنزل اقتربت من زين وقبلته ع خده ثم هربت بسرعه ابتسم زين ع فعلتها وظل ضميره يأنبه ع ما سيفعله بملاكه البرئ
قرر طرد كل تلك الافكااار من رأسه والعوده الي منزله
امااا سلمي فكانت سعيده للغايه لدخول زين حياتها فهو أصبح كل حياتها بالاساس
_________________________
تعليقات