حكاية سلمى ( الحلقة 15)
________حكايه سلمي_______
البارت الخامس عشر:-
صبااح يوم جديد استيقظت سلمي قامت بروتينها المعتاد ثم ارتدت ملابس رياضيه وذهبت الي الترك لتجري شغلت الهاند فري وظلت تجري ساعه ونصف حتي اخرجت الشحنه السلبيه من داخلها وهدأت قليلا ثم توجهة الي تدريب الملاكمه وظلت تضرب الكيس بعنف عكس طبيعتها فهي دائما صبوره
كاب مدحت/سلمي سلمي خلاص اثبتي
سلمي وهي تلهث/نعم يا كابتن
مدحت/مالك
سلمي/مفيش حاجه
مدحت/لا في أنت ده مش طبيعتك لو متضايقه ممكن اساعدك
سلمي/مش قادره أتكلم
مدحت/تمم يلا طلعي كل غضبك فيا
سلمي/متأكد
مدحت/يلا يا سلمي
ظلت سلمي تضرب بكل عنف وغضب وعصبيه في نفس الوقت حتي لو تعد قادره ع الصمود اكثر من ذالك
مدحت/تمام كدا هديتي خلاص
سلمي/لا بس طاقتي خلصت اصلا
مدحت /بصي شايفه الكيس ده عايزك تطلعي كل غضبك فيه اتخيلي انك بتضربي الشخص الي سببلك الغضب ده
اومأت سلمي برأسها ثم ظلت تضرب الكيس حتي هدأت تماما وظلت تلهث
مدحت/تمام كدا
سلمي بإبتسامه/تمام جدنن ميرسي كتير لحضرتك
مدحت/العفو يا بطل كفايه كدا انهارده روحي ارتاحي وحاولي تسترخي جدنن
سلمي/تمم يا كابتن
ذهبت سلمي الي المنزل وجدت الكثير من العمال.ومهندسين الديكور في الحديقة الخاصه بهم أكيد دلوقتي بتقولوا ازاي باباها مش بيحبها ولا بيهتم بيها بس مهتم بخطوبتها وشكلها ده عشان شكله قدام الناس لأن زي ما قولتلكوا هو من أشهر رجال الأعمال ولو حد عرف انه بيعامل بنته كدا اكييد هيحصل مصايب ليه نكمل دخلت سلمي غرفتها وتجاهلت كل الذي يحدث تحاول ان تتماسك وتهدأ حتي لا تقتل أحد نامت قليلا وبعد ساعتين استيقظت ع صوت لارا
لارا/سلمي سلمي يا زفته قومي
سلمي بنعاس/بس بقا عايزه اناام
لارا/انجزي يا دوب تلحقي تلبسي اتأخرنا
سلمي/اوووف بقا ما تسيبي امي في حالها عايزه اناام
لارا بحده/سلمي قولت قومي
جلست سلمي/نعم يا زفته عايزه اي
لارا/قومي البسي انجزي لسه ساعه والخطوبه تبدأ وأنت لسه نايمه النااس بدأت تيجي
قامت سلمي من مكانها ودخلت الحمام أخذت شاور سريع ثم ارتدت فستانها الموف الذي اشترته مع لارا من المووول
وارتدت صندل اسود ذو كعب عالي نسبيا وتركت لشعرها العنان ووضعت لمسات خفيفه من الميك اب كاانت فاتنه بمعني الكلمه
لارا بإنبهار/هييييييح يخربيت حلاوتك يا شيخه ما تفكك من زين وأنا ممكن ابقا مثليه ونتجوز😹😹😹
ضحكت سلمي بشده/مثليه😹
يلا يا اختي انجزي ننزل ام الخطوبه الوسخه ده ثم ابتسمت بخبث وقالت بهمس ده لو كملت يعني
Flash back:
سلمي/زين ممكن نتقابل
زين /تمم فين
سلمي/كافي......
زين/تمم أنا قريب منك خمس دقائق وأكون عندك
بعد دقائق دخل زين الكافي وجلس ع طاوله سلمي
زين بسخريه /لحقت وحشتك
سلمي ببرود/أنا مش اهزر اسمع يا جدع أنت اناا جواز مش هتجوز تمام واعلي ما في خيلك اركبه فا أنت خليك ابن ناس واحفظ كرامتك وروح قول لعزت بيه انك مبقتش عايز تتجوز تمام
نظر لها زين ببرود/ولو معملتش كدا هتعملي اي بقا
سلمي/امممم لسه مفكرتش بس صدقني كرامتك هتضيع خالص فا بلاش بهدله ليك وليا
زين/تمام أنا مش موافق واعملي الي تعمليه ثم ذهب قبل ان يسمع ردها
سلمي/ماشي يا زين ان ما وريتك مين سلمي الدمنهوري مبقااش انااا
Back:
لارا/ناويه ع اي يا سلمي
سلمي /مش هحضر الخطوبه هخلع ثم ابتسمت بخبث
لارا/وده ازاي بقا افتحي البلاكونه كدا
فتحت سلمي البلاكونه ونظرت حولها بزهول/اي كل الحرس ده واي كميه الناس والصحافه ده
لارا/شوفتي يعني فرصه الهروب مستحيله
سلمي بإصرار/لا مش مستحيله أنا ههرب بس أول ما اروح الحمام حاولي تلهي زين تمام
لارا/مش مرتاحه للبتعمليه ده يا سلمي
سلمي/هااا دااان
لارا/تمم داان
بعد دقائق دخلت الخادمه
الخادمه/عزت بيه بيقولك انزلي الضيوف وصلوا وبيقولك خلي بالك من تصرفاتك عشان أنت عارفه عقاب اي غلطه هتعمليها
Flash back:
دخل عزت غرفة سلمي
عزت/بصي يا بت أنت خلي الخطوبه تعدي ع خير احسنلك لأن أي غلطه هتعمليها قصادها حياة صحبتك
شهقت سلمي/أنت اتجننت أنت ازاي كدا أنت مش بني ادم
عزت/سمعتي
اومأت سلمي
خرج عزت من غرفه سلمي
بينما جلست هي تندب حظها السئ
Back:
سلمي/تمام
نزلت سلمي ولارا ع الدرج ظل الجميع ينظر لها بزهول كانت كالملاك جمال عيناها الزرقاء والكحل البسيط الزي يبرز جمالها اكثر الماسكرا التي اظهرت طول رموشها لمسات خفيفه جعلتها ملكه جمال اكثر من ما هي عليه
نزلت الدرج توجه زين نحوها وامسك يدها نظرت له كان وسيم جدنن يرتدي بدله باللون الكحلي مع ببيونه حمراء ابتسم لها ابتسامه جانبية ثم ذهب بها في المكان المخصص للعروسين كان جميع من في الحفل ينظر الي سلمي ويحسد زين ع هذا الجمال احمرت عيون زين من الغضب واراد ان يخبئها من نظرات الجميع ولا ينظر لها احد سواه نعم يغاار عليها لأنه يحبها لا بل يعشقها ولكن لا يمكنه التراجع عن انتقامه كان يتمني لو كان التقي بها بظروف عاديه وتزوجوا ولكن الآن لا يمكن ان يضعف لها وسيحارب حبها حتي ينتقم اشد انتقام لابيه
بعد دقائق قام زين بتلبيس سلمي دبلتها وهي كذلك ودخل المأذون
_________________________
تعليقات