حكاية سلمى (الحلقة 13)
________حكاية سلمي_______
الحلقة الثالث عشر:-
بعد مرور شهر دوون حدوث جديد اليوم هو يوم ظهور نتيجه 3ث يوم تحديد مصير كل طالب استيقظت سلمي بإبتسامه مشرقه اخدت شاور وارتدت ملابس رياضيه عباره عن تريننج باللون الزيتي والأسود ورفعت شعرها ديل حصان وراتيت كوتش اسود رياضي ثم امسكت الهاتف الخاص بها واتصلت ب لارا
سلمي/مورننيج شبه رزالتك
لارا بضحكه /مشكوره يا ستي مورننيج شبه جمالك♥️
سلمي بضحك/احرجتيني بذوقك بصراحه😹😹
لارا/عارفه عارفه😹😹👌
سلمي /طب يلا يا ست الذوق أنا لبست وطالعه اهوو قابليني في ع الباب
لارا/تمام
أوصل السائق سلمي الي باب النادي نزلت وجدت لارا تنتظرها
لارا/الوسخه اتأخرت ليه
سلمي/الطريق زحمه
لارا/يلا ندخل
سلمي/يلا
لارا/اناا مش عارفه اي حبك في أم الصداع ده احنا بقالنا شهر بنيجي كل يوم تجريني وراكي ساعتين حرام عليكي هخس اكتر من كدا اي صحتي يا بنتي
سلمي/يلا بقا بلاش اسطوانة كل يوم مبتزهقيش منها
لارا/يلا يا اختي وامري لله
وصلوا الي الترك الخاص بالنادي وبعد نص ساعة من الجري المتواصل
لارا بتعب وارهااق/لا كفايه يا سلمي همووت بجد أنت اي مبتتهديش يا شيخه كفااايه
كدا همووت والله
سلمي/يلا يا لارا بلاش دلع احنا مكملناش ساعه حتي
لارا/حرام عليكي 47 دقيقه جري متواصل كفايه بجد
سلمي/تمام ناخد ريست عشر دقائق ونكمل
لارا/اشطاا
ذهبوا الي الطاوله وشربوا مااء
لارا/سلمي كفايه بجد كدا
سلمي/نص ساعة كمان بس يا لارا
لارا،/يا ختاي همووت بجد 😹
سلمي/انجزي يلا
لارا/عشر دقائق بس يلا
كاان هناك شخص يتابع هذا الحوار
قبل 3اسابيع
كانت سلمي ولارا في الترك بيجروا كالعاده كان زين جالس ينتظر صديق له ورأهم ومن يومها بيجي كل يوم يشوفها وهي بتجري
نااااو:-
زين بصياح/سلمي
التفتت سلمي فرأت زين
سلمي/نعم أنت تاني😹
زين بإبتسامه/ايوا اناا
سلمي/بقالك شهر الصدف مش بتجمعنا
زين/جمعتنا تاني يا ستي
سلمي/اممم تمام هجري اناا بقا بااي
زين/تحبي تجري معايا لأن صحبتك شكلها تعبت
لارا/الله يخليك يا عم والله
ضحك زين
سلمي /مش هرد دلوقتي 🙂
يلا يا عم لارا هاتي الهاند فري
لارا/في الشنطه ثواني
اعطتها لارا الهاند فري وقامت بتشغيل الأغاني ثم ذهبت برفقه زين الي التراك
ظلوا يجرون ساعه ونص حتي لو تعد سلمي تقدر ع الوقوف اكثر
سلمي/كفايه كدا
زين/شكلك تعبتي جاامد أنت جريتي كتير ولا اي
سلمي/اهااا يلا ولا هتكمل أنت
زين/لا يلا
ذهبوا الي لارا أخذت سلمي زجاجه الماء وشربتها مره واحده
سلمي/يا نهار كنت هموووت من العطش
لارا/أخيرا لقيتي حد رخم زيك بص بقا انت تيجي كل يوم زي الشاطر كدا لاني صحتي ع قدي ومش عايزه أموت بدري ويلا نروح بقا قبل ما امووت هنا
ضحك زين وسلمي/اي ياا بنتي الي يسمعك يقول بعذبك وبعدين احناا مش هنمشي دلوقتي لسه تدريب الملاكمه
لارا بصراخ/لا احيييه احيييه بجد مش هقدر مش هقدر تاني
مع نفسك بقا هروح
سلمي/اي النداله ده يا بت يخربيتك😹😹
لارا/لا يا ماما أنت عايزه تعمليني كيس ملاكمه زي المره الي فاتت لا ابدا أنا لا اسمح مش عايزه اموت اناا لسه في عز شبابي
سلمي/يلا يا لورا يا حبي هو في غيرك يعني
لارا/لا بجد مش هقدر😹
كل دا ونسيوا ان زين واقف معاهم
زين/احم احم
لارا بإحراج/انت لسه هنا😹 يا نهار ع كسفتي أودي وشي فين بعد كدا😹😹😹
ضحك زين وسلمي
سلمي/طب يلا بقا هتأخر بااي زين
لارا/هو أنا وافقت يعني
سلمي بشر/مش براحتك هتيجي ولا الصور تنزل هااا الصور
لارا/لا وع اي الطيب احسن
😹😹😹
ضحك زين ع المجانين الي معاه دوووول
لارا/سلمي
سلمي/اي
لارا/يخربيتك انت ناسيه ان النتيجة هتطلع انهارده
سلمي/ما تطلع فيها اي يعني
لارا/بصي مش ناقصه برود أنا ع اعصابي يلا نروح السيبر زمانها طلعت
سلمي/عادي لما نروح نشوفها
لارا/سلمي مش هقدر أنا مش ناقصه برود يلا انجزي
سلمي/اوك بس هنروح التدريب
زين /احم لو تحبوا هتصل بحد يجيبها ناااو
لارا/اه والنبي تبقي عملت معروف جامد
سلمي /تمام اناا هروح التدريب وانت روحي شوفيها وبلاش نتعبك لم تسمح له بالتحدث لأنها ذهبت
زين/اوك بااي
لارا/بااي وسوري بس سلمي عصبيه شويه وبارده وكدا يعني سوري تاني
زين/لا عادي ولا يهمك.
لارا/اوك بااي
زين/باااي
ثم توجهوا الي منازلهم
اماا سلمي فظلت تتدرب حتي لم تعد قادره ع الوقوف اكثر غيرت ملابسها وذهبت الي امام النادي واتصلت ب السائق
بعد دقائق اتي السائق وذهبت الي بيتها كل ذالك تحت أعين زين الواقف بعيدا عنها نسبيا
زين لنفسه/اي الي أنت بتعمله ده أنت جاي تنتقم ولا جاااي تحب وتجري ورا البنات زي المراهقين من امتي بقيت كدا يا زين
قلبه/من أول ما شوفتها خطفت قلبي وعقلي وروحي مقدرش اعدي يوم من غير ما اشوفها
عقله/طب و بنت عمك الي ناوي تتجوزها وتعذبها فوووق يا زين الي زيك مينفعش يحب فووق بقا فووق
ركب زين سيارته وتوجه الي المنزل الخاص به
وكاان يفكر في الذي سيحدث اليوم
امسكت هاتفه واتصل ب
زين/السلام عليكم
عزت /نعم مين
زين/حضرتك أنا زين امجد
عزت بسخريه/عايز اي يعني
زين/احم طاالب ايد سلمي بنت حضرتك
عزت/ في نفسه كويس عشان ارتاح منها
عزت/تمام تعاليلي الفيلا العصر
زين /تمام حضرتك
أغلق عزت الخط في وجه زين
زين /ماشي يا عزت الكلب بقا أنا اتعامل كدا بكرا نشوف هتيجي راكع عشان اسيب بنتك
ثم ابتسم بخبث
أما عزت/واخيرا هخلص منها عقبال امها
ظل عزت يفكر في كيف سيتخلص من امها ونسي واجبه كأب انه سيعطي ابنته لشخص لا يعرف سوا اسمه وحتي اسمه مجرد كذبه
امااا سلمي أول لما روحت اتصلت ع لارا
سلمي/الوو عملتي اي
لارا بفرحه/ هدخل طب واخيرا يا سلمي مبسوطه اووي
سلمي/يارب دائما يا روحي
لارا/سلمي
سلمي/نعم
لارا/جبتي 99 و 8 من عشره
سلمي ببرود/طيب
لارا/هتدخلي احسن كليه هندسه بالمجموع ده
سلمي/ما أنت عارفه الي فيها يا لارا
لارا/سلمي أنا مش هسمحلك تتخلي عن مستقبلك عشان سبب تافهه زي ده وهتدخلي هندسه وهتبقي احسن مهندسه
أن شاء الله
سلمي/سيبيها بظروفها
لارا/شويه واكلمك ماما بتنادي
سلمي/تمم بااي
لارا/باااي
دخل عزت غرفة سلمي وقال دون أن ينظر لها ثم قال بسخريه وبرود/جهزي نفسك عريسك جاااي انهاردة
سلمي بسخريه/عريسي هههههه حاضر هدوله ع عروسه
عزت/حسك عينك تعملي حركه كدا ولا كدا قدام الناااس عايز اخلص من قرفك بقا
ثم تركها وخرج
سلمي بصرااااخ/عااااااااااااااا وجلست تبكي بشده ع حالها كل ما تتحسن شويه يجي حاجه اوسخ من الي قبلها
بعد العصر ارتدت سلمي سلوبيت جينز بنص كم و ابتسمت بخبث لأنها قررت تطفش العريس
دخل زين
زين/اهلا عزت بيه ومد يده
عزت/اهلا دون أن يصافحه
انزل زين يده بحرج وتوعد له
بعد دقائق نزلت سلمي واخذت عصير من الخادمه وتوجهت نحوهم
زين بصدمه/ أنت
سلمي بصدمه/أنت
__________________
تعليقات