حكاية سلمى (الحلقة 12)

______"حكاية سلمي"________




الحلقة الثاني عشر:-


صبااح يوم جديد مليئ بالمفاجأت استيقظ بطلنا بنشاط غريب عكس عادته استحم وارتدي ملابس مكونه من بنطلون أبيض واندر شيرت اسود وقميص مفتوح مشجر وأخذ نظارته الشمسيه ونزل
وجدت والدته والداده سعاد يعدون الافطااار
زين بإبتسامه/صباااح الخير يا مزز
والدته/صباح الخير يا حبيبي
سعاد/صباح الخير يا ابني
زين/اناا خارج
والدته /مش هتفطر الأول
زين/لا عندي معاد مهم
والدته/ماشي يا حبيبي ربنا معاك
زين/يارب بااي
سعاد ومني/مع السلامه
سعاد/هو زين مش ناوي يسيب.موضوع الانتقام ده
مني/والله حاولت معاه كتير بس أنت عارفه زين لما بيحط حاجه في دماغه
سعاد/أنت هتقوليلي
مني/ما أنت عارفه بس انا خايفه يأذي نفسه بالموضوع ده
سعاد/لا متخافيش بس هيظلم بنت بريئه ملهاش زنب بلي عمله ابوهااا ده بتكرهه اصلا وميعرفش عنها حاجة وهي كذالك ولا امهاا بتصعب عليا اوي يا مني
مني/ليه اي الي حصل
سعاد/عمرها ما عاشت الفرحه ولا عاشت كأي بنت طبيعيه معاشتش طفولتها يا مني طول حياتها بتعيط وتدعي ربنا بس الحمد لله الفتره الاخيره ربنا بعتلها بنت كويسه اوي وطيبه جدنن تصوري سلمي عمرها ما لبست ألوان غير في المدرسة كل لبسها اسود وبس لكن البنت ده غيرتها كلا وخليتها تضحك زي الاول وبتحاول تفرحها بكل الطرق بيحبوا بعض جدنن اناا مبسوطه انها بدأت تضحك وتعيش زي الناس الطبيعيه
مني/الحمدلله يا حبيبتي ادعيلها
سعاد/اناا خايفه اوي عليها الفتره ده يا مني خايفه زين ياخدها بذنب ابوهاا
مني/زين عاقل يا سعاد ان شاء خير يا حبيبتي
سعاد/خير خير
ثم جلسوا يتناولوا الافطااار
عند زييين ركب سيارته وانطلق الي الكافي الذي سيتقابل به مع صديقه هادي صديق قديم لزين يعمل في المخابرات اوصاه زين بجمع كل المعلومات المتعلقه بعزت الدمنهوري. وابنه سلمي وزوجته رشا
دخل زين وجد هادي يجلس بإنتظاره
زين بإبتسامه/ازيك يا باشا
هاادي بإبتسامه/بخير الحمدلله أنت اخبارك اي عاش مين شافك يا راجل
زين/الحمد لله يا حبيبي
هادئ/دايما
زين/حبيبي
هاادي /كل حاجه تخص عزت الدمنهوري وصفقاته المشبوهه وبنته ومراته في الملف ده
أخذ زين الملف/اناا مش عارف اشكرك ازاي بجد
هادئ/بطل هبل يا عم أنت اخويا يا باشا اي حاجه أنا في الخدمه
زين/حبيبي تسلم
هادئ/زين
زين/نعم
هادئ/لسه ناوي ع الي في دماغك برضوا صدقني بنته ملهاش ذنب ده هتصعب عليك لما تقرأ الملف بس اي البت من غير مبالغه صاروخ بمعني الكلمه بص الجمال الغربي الملفت اووي ده عنيها بين لون السما والبحر لون جميل بجد ولا شعرها ولا جسمها بصراحه جباره يعني
زين بضحك/يخربيتك اي يا عم حلوه اوي كدا
هادئ/واكتر أنت لو شوفتها هتنسي اي حاجة اصلا عنيها موال لوحده اصلا
زين/شوقتني اشوفها اووي
هادئ/ لا لما تشوفها هتنسي نفسك بجد حاجه كدا خاام براءه بزياده مع جماال مغري بطريقه غريبه اناا مش عارف ازاي حد ممكن يجمع صفتين عكس بعض في نفس الوقت
زين/اشطاا اللعب هيحلوا اووي
هادئ/صدقني هتندم لو اذيتها هي اصلا متدمره ويادوب بدأت تتحسن اهوو
زين/أنت بتراقبها من امتي
هادئ/7 شهوور
زين/اممم تمام بدأت تتغير امتي.و ليه وازاي
ظل هادئ يشرح له
نسيب الناس دول ونروح للملاك الي لسه ناايمه
دخلت لارا غرفة سلمي بحذر شديد ثم اغلقت الباب وجسلت بجوار اذن سلمي ومره وحده صرخت جامد جنب ودانها/سلمي
قامت سلمي مفزوعه/اي في أي اي الي حصل القيامه قامت صح
لارا/ القيامه قامت ههههه يخربيت دماغك
لارا/خدت حقي فاكره يوم اسكندريه
سلمي/وده حاجة تتنسي
لارا/,😹😹😹
سلمي/فاكره شكلك وأنت بتصوتي وبتقولي. الحقوني اناا بغرق بغرق😹يا نهار مسخره بجد😹
لارا بغيظ/بس بقا فاكره🤦‍
سلمي/اوك  وسعي كدا انت جيالي ليه ع الصبح اكيييد في مصيبه
لارا/الناس بتقول صباح الخير اتفضلي فطرتي ولا لسه مش جيالي ليه أكيد في مصيبه اي يا بنتي فين الزوق
سلمي ببرود/لما تعرفيه أنت الأول علميني🙂👅
ثم ذهبت الي الحمام
لارا/بااارده اووي
سلمي/سمعتك ولما اطلع هنشوف بس ضحكت بخبث
لارا/لا يا سلمي لا والنبي إلا ده مش هستحمل بجد😹😹
خرجت سلمي من الحمام بعد ربع ساعه وذهبت الي لارا وظلت تزغزها ولارا تضحك بشده
لارا/حرام عليكي ههههه مش قادره هموت هههههه بجد هموووت
سلمي/خلاص خلاص سبتك
يلا قومي نخرج بقا
لارا/نروح فييين
سلمي/اي كافي أو النادي
لارا/يلا
ذهبوا الي الكافي كان زين حالي بمفرده رأي سلمي تدخل مع فتاه اخري
همس في نفسه وابتسم/ملاكي💙💙💙💙💙
كانت سلمي تنظر بالصدفه وجدت زين ينظر لها ويبتسم واشار لها/ رقم5 بمعني خامس
 مره🤝🏻
ضحكت سلمي سحر هو في جمااال ضحكتها الملائكيه
زين في نفسه/اكييييد ملاك 💙
ذهب بإتجاههم
صافح سلمي /خامس مره💕

لارا بفضول/يعني اي
سلمي/خامس مره نتقابل
زين بإبتسامه/يا محاسن الصدف
هخلع اناا بقا
لارا بسرعه/أقعد أشرب حاجة معانا
نظرت لها سلمي بمعني اسكتي يا حيوانه
زين ولاحظ نظرات سلمي/مره تانيه ان شاء الله
لارا/اوك
زين/بااي
لارا .سلمي/باااي
ذهب زين
لاراا/اوووف مز اوي يخربيته
سلمي/عادي ع فكره مش اووي كداا
لارا/بس يا ماما ده وتكه
سلمي/أنت كان ناقص تقوليله هااات بوسه اي يا بنتي اتقلي شويه
لارا/لا يا ماما الي أنت بتعمليه ده برود مش تقل😹👌
سلمي/ماشي يا ستي
بعد نصف ساعه ذهبت كل منهم الي منزلها
--------------

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

تحميل لعبه تكن 3 الشخصيات كامله من ميديا فير برابطه واحد مباشر