الحلقه ٩ ( حكاية سلمى )

________حكاية سلمي_______


الحلقة  التاسعه :-

توجه عزت الي سلمي ورفع يده لكي يصفعها ولكن امسكت سلمي يده ونظرت له نظره لاول مره يراها في عين سلمي وثنت يده خلف ظهره وقالت بتحذير بجانب اذنه بصوت يشبه فحيح الافاعي/ايدك ده لو اترفعت عليا تاني هكسرهالك سلمي الضعيف ماتت الي قدامك وحده تانيه ثم دفعته الي الأمام فسقط ع الكنبه وصعدت الي الاعلي ببرود وكأن شيء لم يكن دخلت سلمي غرفتها وبكت بشده /أنا بعيط ليه دلوقتي أنا معملتش حاجه غلط هما اذوني طول السنين ده ووصلوني لكدا هما الغلطانين مش كل مره يضربني واسكت حتي لو اسمه ابويا أنا مش ضعيفه ثم قامت بتغيير ملابسها وذهبت في ثبات عميييق


في منزل لارا وصلت الي بيت والدها ودخلت لقت المكان كله متكركب وكل حاجه متكسر اتخضت وجرت ناحيه الاوضه/بابا

دخلت الاوضه لقت باباها مرمي ع الأرض وعمال ينزف جامد

لارا ببكاء/ارجوك يا بابا متسبنيش قوم يلا ارجوووك

قوول اي حاجه ارجوك ثم صرخت بصوووت عاالي باباا وبكت بشده ثم تداركت نفسها واخرجت الهاتف واتصلت ع الاسعااف بعد ربع ساعه من الرعب وصلت سياره الاسعااف واخذوا والد لارا

وذهبت لارا ورائهم

ع الهاتف

لارا ببكاء/الوو

سلمي بقلق/اي يا لارا بتعيطي ليه؟؟

لارا ببكاء/بابا يا سلمي

سلمي /ماله يا بنتي

لارا ببكاء شديد/بيموت

سلمي/ازاي يعني ماله

لارا/روحت لقيت البيت كله متكسر وبابا مرمي ع الأرض

وبينزف ودلوقتي رايحه المستشفي

سلمي/طب اهدي بس أنا جيالك حالا

واغلقت ارتدت سلمي ملابسها وذهبت الي المستشفي وجدت لارا جالسه ع أحد الكراسي تبكي في صمت ذهبت إليها واحتضنتها بشده بكت سلمي ولارا

سلمي/اهدي يا حبيبتي خير ان شاء الله متقلقيش

لارا/يا رب

بعد مرور ساعتان خرج الطبيييب من غرفه العمليااات

ذهبت لارا وسلمي إليه

سلمي/خير يا دكتور

الدكتور بحزن/البقاء لله

وقعت لارا ع الأرض

سلمي بضراخ وجلست ع الأرض ووضعت رأس لارا ع فخذها/لارا قومي والنبي متعمليش كدا أرجوكي

هي مش بترد ليه يا دكتور

حملها الطبيب وذهب بها الي غرفه بالمستشفي وضعها ع السرير

الدكتور/ممكن تخرجي يا انسه عشان اكشف عليها

اومأت سلمي برأسها وخرجت قامت بالاتصال ب أسر. ايهاب وبعد فتره خرج الطبيييب

سلمي/هاا مالها يا دكتور

الدكتور/انهيار عصبي حااد علقتلها محلول وهتصحي ع بكره الصبح

سلمي/تمام

جلست سلمي

بعد دقائق دخل كلا من اسر وايهاب

اسر /اي الي حصل

حكت لهم سلمي كل ما حدث

ايهاب/ربنا يصبرها

سلمي/يارب احنا لازم نكلم مامتها

اسر/مامتها منفصله

سلمي/عارفه  بس لازم تعرف

اسر/تمام هنجيب الرقم منين

سلمي/فون لارا

أخذت سلمي تبحث في هاتف لارا حتي وجدت رقم والدتها واتصلت بها

سلمي /الو

نورا/الوو مين

سلمي/أنا سلمي صاحبه لارا يا طنط

نورا/اوك يا حبيبتي في حاجه

سلمي/حضرتك والد لارا توفي وهي جالها انهيار عصبي وفي المستشفي نااو

نورا/أنا جايه حالا

سلمي/تمام

ااغلقت سلمي مع والدة لارا وجلست بجوار سرير لارا

امسكت يدها وقالت/مش ينفع تضعفي يا لارا أنا باخد قوتي منك أنت سبب كل حاجه حلوه في حياتي أنا لازم اردلك كل حاجه حلوه عملتيها معايا ثم قبلت رأسها وظلت تتحدث معها حتي ذهبت في ثبات عميق

عند سعاد ع الفوون

سعاد/ازيك يا بني

زين/بخير طول ما أنت بخير

سعاد/دائما يا حبيبي

زين/دادا.انا جاي بكره

سعاد.بصدمه/بتقول اي

زين/جااي بكره

سعاد/زين مش وقته خالص مستقبل البنت هيضيع يا ايما ملكش دعوه بيها

زين/متقلقيش أنا مش هظهر غير لما تخلص امتحانات 3ث

سعاد/تمام يا زين

زين/وحشاني اوووي يعني أخيرا هشوفك يا داده

سعاد/والله انت اكتر يا حبيبي

زين/تعرفي يا دادا اوقات كتير بحسد بنت عزت انها معاكي وأنا لا

سعاد/اسمها سلمي يا زين وبعدين أنت جاي بكره وهتزهق مني متقلقش

زين بمرح/حد يزهق منك يا قمر دا أنت الي في الحته الشمال بردو

سعاد/ماشي يا بكااش

زين/هقفل أنا بقا عشان اجهز الدنيا هنا

سعاد/ماشي يا حبيبي مع السلامه

أغلق زين الخط ثم توجه الي شركته
___________________

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

تحميل لعبه تكن 3 الشخصيات كامله من ميديا فير برابطه واحد مباشر