حكاية سلمى (حلقة 18)

________حكاية سلمي_______






الحلقة الثامن عشر:-

صباااااح اليوم التالي الذي سيغير حياة الكثير من الناااس وسيغير معظم احدااثهاااا استيقظ زين وتنهد بألم لأن اليوم سيبدأ بأذيه ملاكه نعم لقد كان يتألم من مجرد التفكير بإيذائها فهي حبه الأول والوحيده التي جعلت قلبه يدق رغم انه رأي أجمل الناس ولاكنها مختلفه في كل شئ حتي جمالها وبرائتها مختلف نفض زين هذه الافكار  من رأسه ثم آخذ شاور وارتدي ملابس رياضيه وامسك هاتفه واتصل بها 
زين بإبتسامه/صباااح الخير يا ملاكي
سلمي بإبتسامه/ صباح النووور
زين/عامله اي
سلمي /تمام وانت
زين بهياام/بقيت كويس لما سمعت صوتك
ابتسمت سلمي بخجل
زين/هتروحي السنتر امتي
سلمي/بلبس اهوو هروح النادي الأول وبعدين السنتر
زين/تمام يا قمري اسيبك أنا بقا
سلمي/اوك بااااي
زين/باااي يا حبيبتي
ارتدت سلمي ترنج بالون الأسود مخطط أبيض وذهبت الي النادي ثم الي الترك بالتحديد ظلت تجري مده ساعه ونص ثم توجهت الي منزل لارا
دخلت سلمي منزل لارا القت التحيه ع والدتها ودخلت لايقاااظ لارا النائمه بعمق
سلمي بصوت عال/لارااااااا
قامت لارا مفزوعه /اي في أي
سلمي بضحك/قومي يلا اتأخرنا ع السنتر يا حاجه
لارا/ربنا يخربيتك حد يصحي حد كدا.
سلمي ببرود/مش أنا صحيتك كدا
لارا /أه
سلمي ببساطه/يبقي فيه
لارا بضيق /سلمي أمشي من وشي عشان مش افط في كرشك
سلمي/أنت بقيتي لوكال اوي ع فكره
لارا/الله يخليكي
سلمي/حاجه حلوة ان الواحد يكون عارف نفسه
لارا/جدنن يعني
سلمي/يلا قومي انجزي وهاتي حاجة ناكلها لاني لسه جايه من الناادي وساقطه من الجوووع
لارا/أنت مبتتهديش يا بت حتي يوم فرحك في النااادي أنت اي يا بنتي
سلمي/يلا اهبدي شويه كمان  ثم صرخت انجزي يا زفته هنتأخر ع السنتر دا لو مش كنا اتأخرنا يعني
لارا/خلاص خلاص قومت اهدي هاخد شاور سريع واغير ونفطر ونروح ساعه ونص بالظبط ونكون هناااك
سلمي/احييييه طب انجزي عشان السنتر بعيد عن هنااا
لارا/تمم
أخذت لارا شاور وارتدت فستااان قصير بيبي بلو ثم خرجت لتتناول الافطاار مع سلمي ووالدتها بعد ربع ساعه تناولوا الافطااار وركبوا السيارة وذهبوا الي السنتر دخلت سلمي ولارا الي السنتر وجدوا المكان فارغ من الزبائن كليا لا يوجد به سوا العاملات فقط تعجبوا من هذا الأمر
لارا/هو ليه مفيش غيرنا هنا
العامله /زين بيه هو الي حجز المكان كله ليكوا وبس
لارا/اهاا تمام
جلست سلمي ولارا وبدوا في الاعتناء بأنفسهم بعد خمس ساعات ارتدت سلمي فستاانها ولارا كذالك ووضعوا ميكب سيبل
دخلت لارا وهي تقول/العريس وصل يا سلمي
ابتسمت سلمي ونظرت لنفسها في المرأه وابتسمت بثقه فهي كانت فاتنه بمعني الكلمه بهذا الفستااان المائل للذهبي بديل طويل للغايه ضيق من عند الصدر وبتنوره واسعه من الأسفل وفتحت ظهر رائعة كااان الفستااان فاتن وكأنه مصمم لهذا الجسد المنحوووت بمهاره شديده ولمساات الميكب السيمبل المرسومه بحرفيه أحمر الشفااه القاني وشفتيها المتكرزه اللذيذه عيناااه الجميلتان بلون البحر الهائج من ينظر لها يتوه بجمالها انفها الصغير الجميل حمره خداها الطبيعيه شعرها الاشقر الطويل يصل الي قبل فخذها بقليل كانت كتحفه فنيه رسمت بقلم ابرع الرسامين من ينظر لها يفتن بجمالها فما بالك بالواقف أمامها ينظر لها بدهشه وحب كبير من جمالها الاخاذ يريد ان يخبئها من العالم كله حتي لا يراها أحد غيره تقدم نحوها ورفع هذه الطرحه الرقيقه التي تمنعه من رأيتها جداً ليبتسم وينظر لها بشده ثم يقبلها ع جبينها ويمسك يدها ويعطيها بوكيه بالورد الاحمر الذي يتماشا مع فستانها الذهبي ثم يخرجا من السنتر ويتوجها الي السياره بينما تركب لارا في الأمام بجانب مازن صديق زين المقرب الذي جاااء من فرنسا خصيصا لحضور حفل صديقه لكنه تفجأ بفتاه جميله الملامح أبدع الله في رسم عيناها وشفتاها الصغيرة التي يرغب في تذوقها ظل ينظر لها بهيااام ولم يلاحظ نظراتها له ودخول زين وسلمي
زين /أنت يا عم ماازن يا زفت رحت فين
نظرت لارا ارضا بخجل من نظراته
مازن بإحراج/اي يا عم
زين/سرحااان في أي يا معلم
مااازن/مسرحتش يلاا ثم بدأ في قياده السيارة وتوجه الي المكاان الذي سيقام به شيسن الزفاف وصلوا الي هناااك
ظلوا يأخذون الصور بحركااات مختلفه ثم آخذ كل من مازن وزين صوره سويا و لارا و سلمي أيضا ثم آخذ الاربعه صوره واحده ثم ركبوا السيارة مره اخري وتوجهوا الي الاوتيل المقاام به الحفل جلس العروسين بالمكان المخصص لهم  ظل الجميع يبارك لهم وحااان وقت رقصه السلو أمسك زين يد سلمي وتوجهوا الي المكان الذي يرقصون به وضعت سلمي يدها حول رقبه زين بينما هو امسكها من خسرها وظلوا يتمايلوا مع انغام. موسيقي اغنيه (هو الحب)
كااان زين ينظر في عين سلمي بشده حتي خجلت من نظراته ونظرت بالارض
زين بهيام/ارفعي راسك
سلمي/ليه
زين بإبتسامه/عايزه ابص في عيونك
ابتسمت سلمي ونظرت في عيناااه أمسك زين سلمي من خصرها بشده ثم داااار بها 5 دوراات وظل الجميع يصفق بشده كاانوا رائعون للغايه بعد انتهاء الاغنيه اشتغل أغاني شعبي ظلوا يرقصون ويتمايلون ع انغام الموسيقي حتي جاااء موعد الرقصه الجماعيه أمسك كل شااب بيد فتاة بينما توجه مازن ناحيه لارا. وقال بإبتسامه/ترقصي معايا
لارا /تمم يلا
بينما توجه زين وسلمي مره اخري ناحيه مكان الرقص كان زين وسلمي في المنتصف بينما باقي الثنائيات متجمعون حولهم
زين بهيام وصدق ودون وعي/أنت حلوه كدا ازاي
وبريئه بطريقه غريبه اناا بحبك اوي
سلمي بهمس/واناا كمان
زين بإبتسامه/اي بجد بتحبيني
اومأت سلمي برأسها فحتضنها زين بشده وظلوا يرقصون
مازن بإبتسامه/اسم اي
لارا/لارا وأنت
مازن/مازن انتيم زين
لارا/وأنا انتيمت سلمي
ابتسم ماازن ونظر لها بهيااام وقال في نفسه/شكلك وقعت يا ميزو
انتهي حفل الزفااف وكاان رائع بمعني الكلمه توجه زين وسلمي الي الاوتيل وغيروا ثيابهم ثم توجهوا الي المطااار ولكن زين تغير بشده مع سلمي اصبح بارد وملامحه جامده دائما
ركبوا الطائرة
سلمي/مالك يا زين
زين بجمود/مفيش
سلمي/لا شكلك متضايق مالك
زين/قولت مفيش
سكتت سلمي بينما احست بدمعه ساخنه ع خديها مسحتها بسرعه حتي لا يلاحظها ولكنه رأها وتألم بشده ولكنه يجب ان ينتقم لوالده ولنفسه بعد 3 ساعات وصلت الطائرة روما نزلوا وركبوا سياره كانت تنتظرهم وتوجهوا الي فيلا جميله للغايه ظلت سلمي تنظر حولها بدهشه فكل شئ جميل للغايه نزلوا من السيارة دخلت سلمي ولسه هتطلع
زين بجمود/استني لسه متكلمنااش
سلمي /امممم اي
زين بجمود وقسوه توجه نحوها وامسك فكها بقوه/اسمها نعم يا زين بيه تمام
تألمت سلمي بشده وقالت/سيبني أنت ماسكني كدا ليه
زين بقسوه/اولا أنت هنا مجرد خدامه انا مشيت كل الخدم تنظيف الفيلا والبارك والطبخ عليكي ممنوع الخروج برا الفيلا لأي سبب ممنوع تناديني بإسمي اسمي زين بيه وبس مفهوم
ظلت سلمي تنظر له بصدمه ودموعها تنهمر بصمت لأن كل احلامها تدمرت في لحظه واحده لأنها كانت تنتظر ان يعوضها زين عن كل لحظاات حزنها وتعاستها وان يكون حاميها وسندها ولكن تدمر كل هذا في ثواني معدوده
اقترب زين منها وامسك بمعصمها وقال بصوت عال/مفهوووم
اومأت سلمي برأسها
زين بسخريه/لا يا حلوه سمعيني صوتك ولا القطه كلت لسانك
سلمي ببكاء /مفهووم
ترك زين معصمها وتوجه ناحيه الباب ليغادر لحقته سلمي وامسكت يده
سلمي ببكاء/زين اناا بحبك بجد ارجوك متسبنيش هنا لوحدي ارجوك لم يستمع لها بل نفض يدها وتركها فوقعت سلمي ع الأرض بشده وظلت تبكي حتي اغشي عليها
--------------------

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

باتش تحويل بيس 6 الى بيس 2020 بحجم صغير 3ميجا من ميديا فاير برابط واحد مباشر

حكاية سلمى ( الحلقة 21 )

تحميل لعبه تكن 3 الشخصيات كامله من ميديا فير برابطه واحد مباشر